Meglehetősen váratlan dologra leltünk a szőregi vasútállomás szomszédságában, a vágányok mellett. Egy régi, kibelezett kisvasúti dízelmozdony ácsorog két nagyvasúti forgóvázra emelve. De kezdjük az elején!
Ilyen mozdonyokat 1960-61-ben gyártottak Győrben az akkor már elavultnak számító gőzmozdonyok kiváltására a magyar kisvasutak (többek között a szegedi) számára. Ez a darab – eredetileg 2010-es pályaszámmal – az elsők között volt, 1960-tól már Békéscsabán szolgált is, de még ebben az évben Szegedre került. Igen, ez a kis kohószökevény, ami most a szőregi mini rozsdazónában ácsorog, hat évtizeddel ezelőtt bizony még rótta a szegedi pusztaságot, húzta-vonta a szerelvényeket Szeged és Ásotthalom (illetve egy ahhoz közeli tanyasi iskola), illetve Szeged és Pusztamérges között. Ezt követően Sárospatakra került 1964-ben, majd 1977-től szolgál Miskolcon, ahonnan most is hozták, felújításra.
Bizony, itt Szőregen újul meg a mozdony, de nem is akárhogyan, ugyanis hibriddé alakítják át a Kelet-út Kft. és a G&G Kft. együttműködése során. Mindennek apropóját az adja, hogy idén száz éves a Lillafüredi Állami Erdei Vasút. Jó (újra) látni!

Az ebben a posztban eredetileg szereplő képeket lecseréltük a felújítást végző G&G Kft. sajátjaira. Ezeken látható az is, ahogyan a szóban forgó mozdony idekerült, illetve az, ahogyan egy másik – már felújított példányt – elszállítanak.