November 9-étől, hétfőtől visszavonásig a járványügyi helyzetre való tekintettel Szegeden a reggeli és délutáni csúcsidőszakban az újszegedi 32-es és 72-es, a szintén Újszegedről induló, a harmadik körúton Makkosházáig közlekedő 84-es (bár lényegében 90A-nak tekinthető már), és a szentmihályi 76-os autóbuszjáratokat sűríti mindössze a Volánbusz. Ezt ők maguk jelentették be honlapjukon.
Erre azért van szükség, mert Orbán Viktor még kedden este arra kérte a közlekedésszervezőket Magyarországon, hogy álljanak elő egy tervvel a helyi közösségi közlekedési járatok lehetséges sűrítésére. Szegeden az autóbuszjáratokat a Volánbusz Zrt., a villamos- és trolibuszjáratokat pedig a Szegedi Közlekedési Társaság üzemelteti. Utóbbi járatsűrítési terve egyelőre ismeretlen, Majó-Petri Zoltán ügyvezető jövő hétre jósolta a döntés születését.
A 32-es busz alapjáraton egész nap 15 perceként közlekedik, most minden második járat esetében kettő autóbusz fog indulni; egy ami alapból jár, és egy mentesítő járat. A “duplajáratok” a Honvéd térről ’13-kor és ’43-kor, Újszegedről ’26-kor és ’56-kor indulnak. A 84-es esetében Makkosházáról a ’18-as és a ’38-as, Újszegedről pedig ’17-es és ’57-es járatok kapnak kisegítést. Elenyésző, de két reggeli és egy délutáni indulásához – a régi időket idézve, amikor ez még mindennapos volt – a szintén újszegedi 72-es járat is kap még egy autóbuszt, valamint egy délutáni 76-os.
A hétfői üzemkezdettől sűrülő járatok azokban a megyei jogú városokban lesznek, ahol az önkormányzattal kötött közszolgáltatási szerződés értelmében a Volánbusz biztosítja a menetrend szerinti helyi autóbusz-közlekedést. A társaság közleményében azt írja, a sűrítéssel mintegy 2800 kilométerrel nagyobb teljesítménnyel járnak majd, az intézkedésük 16 településen összesen több, mint 1 millió lakost érint. Szegeden feltehetőleg azért sűrítenek mindössze ennyi buszjáratot, mert nincs elegendő járműkapacitás, lévén pont csúcsidőben jár a legtöbb jármű.
Nyitókép: Szűcs Dániel / Szegeder