Begurult a harmadik vasútvillamos is Szentesre

Mindezt Lázár János jelentette be Facebook-oldalán kedd este. Ez a hír most ennyi, de azért itt van néhány részlet a járműről és a vonalról annak, aki esetleg még nem tudna mindent:

A 37 méter hosszú, hetvenegy tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train 216 férőhelyes, melyből 4 mozgássérült hely. Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán 50 km/órás maximális sebességgel haladhatnak, a két város közötti nyíltvonalon dízel meghajtással 100 km/órás megengedett sebességgel. A nagy részben alacsonypadlós és akadálymentes CityLink járművek a MÁV szerint a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, világos, tágas utastérrel, valamint korszerű fedélzeti biztonsági kamerarendszerrel rendelkeznek. A két multifunkciós térben kerekesszékkel közlekedő utasok, kerékpárok vagy babakocsik szállítása is biztosított.

A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik majd Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged-Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre, ahol a Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és újból villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig (lényegében visszatérve a vasúthoz, csak egy másik ponton). A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval (Hódmezővásárhelyi Népkert, Strandfürdő, Hősök tere, Kossuth tér, Kálvin János tér, Hódmezővásárhely nagyállomás), valamint a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal. A városi szakaszon három megálló kétvágányú, ahol az ellenkező irányba közlekedő szerelvények találkozni tudnak. A kivitelezés részeként Hódmezővásárhelyen 94 autó számára P+R parkolót és 900 kerékpártárolót alakítottak ki.

A tram-train útvonalán fekvő jelentősebb megállóhelyeken jegyértékesítő automatákat telepít a vasúttársaság, melyekből vasúti jegyek és bérletek, a Szegeden már megszokott SZKT-termékek, valamint a kifejezetten Szeged és Hódmezővásárhely közötti utazók számára kialakított tram-train termékek egyaránt elérhetők lesznek. Telepítésük várhatóan 2021 második negyedévében kezdődik, Szegeden 6, Hódmezővásárhelyen mind a 7 megállóban lesz automata.