Bekattintottunk a Reök legújabb kiállítására
4 év ago
Hétfőn megnyílt a Regionális Összművészeti Központban rendezett XVIII. Táblaképfestészeti Biennálé, azonban egyelőre nem fogadnak látogatókat a vírushelyzetre való tekintettel.
Úgy voltak azonban a Reök-nél, hogy a tárlat idén is legyen megrendezve, legfeljebb 2020-ban rendhagyó keretek között járják majd körbe azt az érdeklődők. Rendhagyó keretek alatt azt kell érteni, hogy felépítettek egy egész virtuális kiállítást, amit most bárki ingyenesen végignézhet.
Mi hétfőn este látogattunk el a biennale.reok.hu weboldalra.
Hétfőn délután sajtótájékoztató előzte meg a nyitást. Ezen Herczeg Tamás, a Reök-palotát is működtető Szegedi Szabadtéri Játékok igazgatója azt mondta, nem volt még példa arra, hogy egy tárlat anyagát ne a szecessziós épület falai között mutassák be a közönségnek. Ez a lehetőség talán a járvány elmúltával is megmaradhat, úgy tervezik, hogy a Reök-palota tárlatait a jövőbe a virtuális térben is megmutatják.
Nátyi Róbert, az intézmény vezető kurátora beszélt arról, hogy a kiállításon a közönség nem az eredeti műveket és nem az eredeti helyszínen láthatja. A helyzet azonban nem új keletű, Walter Benjamin német filozófus már a 20. század első felében írt arról A műalkotás a technikai reprodukálhatóság korában című tanulmányában, hogy miként alakítja át a művészetet és annak befogadását a technika fejlődése.
A Magyar Ede tér helyett most a biennale.reok.hu címen elérhető tárlat tizenkét teremből áll, ezekben helyezték el a képeket…
… melyek közelebbről is megtekinthetők, egyesével.
Sőt, kattintásra az egész kijelzőt befedik az alkotások.
Egy termet körbekattintva az ajtóhoz érünk, ez vezet át a következőbe.
A képekről az alatta levő szövegre klikkelve még több információt kapunk.
A kiállítótér nem ér fel az 1907-ben felépült szecessziós csodapalotával, hiányoznak a pisztáciazöld ajtók és a körúti villamosok morajlása, melyek mindig hozzáadnak egy látogatáshoz. Ezt leszámítva remekül megoldották a helyzetet.