Ebbe se lesz kellemes belecsapódni 120-szal, de legalább az előtte dolgozók nagyobb biztonságban vannak

Fotók: Illyés Tibor / MTI

A Magyar Közút kilenc új ütközéscsillapító utánfutót szerzett be augusztusban a kardosi (M44), komáromi (M1), monori (M4), szigetszentmiklósi (M0) és keszthelyi (M7) autópálya-mérnökségre. Az eszközök az ütközéskor keletkező energia elnyelésével védik a munkaterületen dolgozókat, és a balesetet szenvedő járműben utazók sérüléseit is csökkenthetik. A képeken éppen gépi kaszálás helyszínét biztosítja leállósávos tereléssel az egyik új utánfutó az M0-ás autópálya 35-ös kilométerszelvényénél, Gyál közelében.

Az autópályákon egyébként gyakori, hogy a szélső sávból véletlenül a leállósávba letérő autós hajt bele egy műszaki hiba miatt ott várakozó kocsiba. Ezért nagyon fontos, hogy ha le kell állnunk az autópálya szélére, minden esetben csak az legyen a kocsinál, akinek muszáj, a többiek a szalagkorláton túl, a füves területen várakozzanak, lehetőleg minél távolabb a pályától. Én is vártam már órákat egy lerohadt Astrával az M5-ösön, a drótkerítés tövében ücsörögve.