XXXLutz lesz a KIKA, és Szegeden is terjeszkedne

A közelgő márkaváltás után az eddig KIKA-ként ismert áruházlánc immár XXXLutz néven a piacvezető szerepet célozza meg Magyarországon, vagyis az IKEA babérjaira tör – mondta a Világgazdaságnak adott interjúban Ingo Schalk, a KIKA Lakberendezési Kft. ügyvezetője.

„Tavaly szeptemberben vette meg az XXXLutz a KIKA-t, azóta dolgozunk a háttérben azon, hogy a régi gyakorlatról áttérjünk az új struktúrára. Az informatikai háttérrel együtt a beszerzés, a logisztika is új alapokra kerül” – mondta a lapnak az ügyvezető.

Mivel az XXXLutz nagyobb árukészlettel rendelkezik, az új felállásban a teljes szortiment felét adja csak a KIKA, a többi az anyacég révén kerül a polcokra. A szintén a cégcsoporthoz tartozó Mömaxhoz és Möbelixhez hasonlóan így élvezhetik egy multinacionális vállalat központi beszerzésének előnyeit, egyúttal viszont ragaszkodtak a meglévő hazai slágertermékek megtartásához, amelyek a magyar ízlésvilág változását követték le az elmúlt években. Ez azt jelenti, hogy várhatóan mintegy 10-12 ezer árucikk marad.

Az ügyvezető azt is elmondta a Világgazdaságnak, hogy a hat meglévő áruház után a hetedik és a nyolcadik Miskolcon, illetve Szegeden épülhet majd fel, az online csatorna részarányát pedig a mostani 4-ről 10 százalékra tornásznák fel a következő években.