Szeged a legzöldebb magyar város, kivéve persze ha forgalmat kell szervezni a kerékpárosok számára. Mától ugyanis korlátozások vannak érvényben a Nagykörút és a Csongrádi sugárút kereszteződésében, és ennek következtében egy az egyben lezárták a nagy forgalmat bonyolító sugárúti kerékpárutat, ami a Szent István tér felé visz – meg ami onnan hoz. A lezárás két hétig, várhatóan október 29-ig tart, ami nem sok idő, de megint csak arról van szó, hogy amíg a hőn áhított nyugaton képesek megoldani az ilyen eseteket, addig Szegeden – ahol a legtöbb a bringás százalékban a magyar nagyvárosok közül – egyszerűen kitesznek néhány tiltótáblát.
Nem vagyok közlekedésmérnök, de az biztos, hogy nem a legkézenfekvőbb megoldás született. Jelen helyzetben ugyanis a következő a teendő: a Szent István tér felé közlekedő biciklis a Tündér utcánál leszáll, gyalogol a körútig, ott átmegy a sugárút túloldalára. Onnan átkel a körúton túloldalra, majd a Csongrádin megintcsak (immáron harmadjára) keresztezi az utat, és egy kis tolás után már mehet is az úton, rendesen. Kifelé annyival jobb a helyzet, hogy a biciklisek szabálytalanul fölmennek a járdára (ahová régen a gyalog- és kerékpárút vezetett) majd elindulnak a zebrán és átszivárognak a kerékpársávba, amin már tudnak kifelé menni Makkosház felé.
A helyzetről a Szegedbicaj kerékpáros blog posztolt nemrég: „Hollandiában bevált, ezért terjedni kezdett az az esőérzékelő berendezés, ami, ha esőt észlel, sokkal gyorsabban zöldet ad a kerékpárosoknak, hogy ne kelljen ázniuk. Van, ahol nem győznek kedvezni a bringát választó városlakóknak, annyira érzik, tudják, hogy mennyit köszönhetnek a városok annak, hogy rengetegen a biciklit választják az autó helyett. A bezzegvárosnak reklámozott, “magyar Amszterdam”-nak bélyegzett Szegeden meg egyszerűen megtiltják a biciklizést a város egyik bringás ütőerén. (több ilyen hely is van jelen pillanatban a városban, amúgy) Az ilyen veszélyes, kimondottan biciklisellenes megnyilvánulások rendre kimaradnak a propagandaanyagokból, ahol Szeged a legzöldebb magyar nagyvárosként van szerepeltetve, ahol hűdejó bicajozni. Hollandia nagyon messze van ide, de a szegedi közlekedésről sugalmazott kép is nagyon messze van a valóságtól. Ha nincs bringásokra fordítható projektpénz, a kerékpározás megszűnik létezni, senkit nem érdekel, meg lehet tiltani, el lehet lehetetleníteni, mindegy, oldja meg a honpolgár a közlekedését, ahogy tudja, le van tojva.”
Log into Facebook | Facebook
Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.