Mi is megírtuk a napokban, hogyaszongya: „Szervezetek, cégek és önkormányzatok mobilitási akcióit versenyezteti most az Európai Unói. Szeged a rakpart lezárásával került a mezőnybe. Az Európai Mobilitási Hét által kiosztott díjra idén közel 900 jelölést kaptak, ezek közül választottak ki 5-öt, amelyekből az emberek dönthetik el, ki legyen a győztes.” Most azonban kiderült, hogy valójában nem a rakpart lezárása van versenyben – mint ahogyan azt megannyiszor írta a helyi sajtó –, hanem egy interaktív játéké, amit egy menő szegedi cég, az Elephant Studio készített az önkormányzat megbízásából. (Az mondjuk érdekes, hogy maga Mihálik Edvin is a rakpart lezárását említette, mint jelöltet, de így ment ez le a város sajtójában is.)
Olyan óriási különbség nincsen, de azért mégis jobb tisztán látni. A szavazást bonyolító Facebook-oldalon egyébként a következő megfogalmazás van: „Candidate #1: The City of #Szeged has created an interactive game for children and residents to highlight the problems associated with car traffic. #MobilityWeek”, ami valahogy így fordítható: „1. jelölt: Szeged városa egy interaktív játékot készített a gyermekeknek és a lakóknak, hogy kiemeljék a az autóforgalommal kapcsolatos problémákat”.
Erről a játékról van szó:
Szeged egyébként bőven vezet, jelenleg 323 szavazaton állnak, úgy, hogy a második jelöltnek, Kölnnek csak 127 voksa van. Aki mégis szeretne szavazni, ide kattintva tegye.
Frissítés (12:26): a Twitteren is megy a szavazás, ott Szeged konkrétan utolsó előtti helyen áll. Twitter-szavazás lenni itt.