A 2018-as év tíz legemlékezetesebb időszaki kiállításai listán kapott helyet a Reök-ben még nyáron megrendezett szoborkiállítás – írja a kulter.hu nyomán a szeged.hu.
A tárlat egy Romániában született szobrászművésznek, Virgilius Moldovannak mutatta be hipperealista alkotásait az emberi testről. A Looking for identity c. kiállítást nem csak az tette érdekessé, hogy a testek többnyire meztelenek voltak, hanem hogy többségük akár kétszerese is az életnagyságúnak. Arról nem is beszélve, hogy milyen remek kontrasztot adtak az 1907-ben elkészült épület hófehér falai, és hogy egy-egy szobor még az utcáról is látszott, ezzel hívogatva be az embereket.
„Az alakok közt az európai kultúra ikonjai is megjelentek – Pablo Picasso meztelen óriásként pózolt, Friedrich Nietzsche feje pedig madártesttel tűnt fel –, ugyanakkor többségbe kerültek az esetlenségükben, kiszolgáltatottságukban, máskor ellenkezőleg, brutalitásukban, fizikai fölényükben ábrázolt testek. Moldovan a szellemi fogyatékosság, a pszichés betegségek nyomait hordozó vagy éppen eltorzuló arcokat, az egymásra tornyosuló hústömegeket, a testi aránytalanságokat, a genitáliákat, de még a kidudorodó erekkel különféle színekben játszó bőrt is könyörtelen naturalizmussal, sőt, elidegenítően idézte elénk” – írja a Kulter.
A Kulter tízes listája egyébként a következőként fest:
- Bacon, Freud és a Londoni Iskola festészete (Budapest)
- Mohau Modisakeng:Átkelő (Szentendre)
- Leonardo da Vinci és a budapesti Lovas (Budapest)
- Permanens forradalom – Mai ukrán képzőművészet (Budapest)
- Magyar Ádám: Stainless (Debrecen)
- Virgilius Moldovan: Looking for identity (Szeged)
- Kétfejű gyufa – Válogatás négy kortárs román magángyűjteményből (Budapest)
- Ezek a legszebb éveink? – Pályakezdő perspektívák (Debrecen)
- Pillantás a mába – Hemző-díj 2014–2018 (Budapest)
- Frida Kahlo – Remekművek a mexikóvárosi Museo Dolores Olmedóból (Budapest)
Virgilius Moldovan kiállítása július 12. és augusztus 31. között volt látható Szegeden, de később Pécsen is feltűnt pár hétre.