1969. március 2-án szállt fel először a világ talán leghíresebb repülőgépe, az angolok és a franciák egyik leghíresebb együttműködésének eredménye. Az első repülést a Concorde 001 jelű géppel végezték a franciaországi Toulouse-ban.
A világ vezető hatalmai már az 50-es években szerettek volna szuperszonikus repülőgépet kifejleszteni. Egy 1962-ben alapult konzorcium aztán el is kezdte megálmodni majd -tervezni a később a Concorde névre keresztelt gépet. A Concorde franciául és angolul is baráti egyezséget, szövetséget és harmóniát jelent.
A fejlesztés viszonylag jól haladt, hamarosan már száz darabra volt megrendelésük a világ legnagyobb légitársaságaitól. Rendelt többek között az Air Canada, az American Airlines, a Japan Airlines, a Lufthansa, a Quantas, és természetesen az Air France és a British Airways. Végül csak utóbbi kettőnek szállítottak a gépekből, 7-7 darabot. A többi, több mint egy tucat megrendelő szépen lassan lemondta a rendeléseket.
A két első prototípust 1965-ben kezdték gyártani, az egyiket Toulouse-ban, a másikat pedig Bristol mellett. Először a francia készült el, melynek első útjára ötven évvel ezelőtt került sor egy vasárnapon.
A Concorde segítségével a mai napig hihetetlenül rövid időket repültek a járatai. 1996-ban az egyik gép 2 óra, 52 perc és 59 másodperc alatt tette meg a London – New York távot, ami alig pontosan fél órával több csak, mint a Budapest – Szeged vonatút.
A Concorde azonban hiába volt példátlanul gyors, legalább ugyanannyi baja is volt, mint ahány rekordot felállított. Gondok voltak a hajtóműveivel, és magával a szerkezetével is. Mindezektől eltekintve több, mint két évtizeden át volt napi szinten használatban a flotta, amikor is 2000-ben Párizs mellett egy hajtóműhiba miatt irányíthatatlannál vált egy felszálló gép, és belecsapódott egy külvárosi hotelbe. A balesetben több, mint százan vesztek oda, akkor és ott beszüntették a Concorde repülését.