70 000 ember ült fel az óriáskerékre

  • Január 10-én bezárta kapuit a 2018-as karácsonyi vásár legfőbb attrakciója, az óriáskerék.
  • Levélben kerestük meg a vásárt üzemeltető Szegedi Városkép és Piac Kft.-t a tapasztalatokról.
  • Másnap reggel megjött a válasz.

Alapvető dolgokra voltunk kíváncsiak, de legfőképpen arra, hogy megtérült-e a sokszor szinte üresen forgó kerék, és hogy hány látogatója volt. De az is felmerült, hogy a Telekom milyen szerepet vállalt a megvalósításban, esetleg szponzorok voltak-e. Kérdéseinkre Németh István ügyvezető igazgató válaszolt.

 

Az óriáskerékre összesen több, mint 70 ezren ültek fel, ami átlagolva napi 1 429 főnek felel meg. De ha órákra bontjuk, akkor nagyjából 190-en ültek fel óránként a 144 férőhelyes vaskarikára.

Arról, hogy megtérült-e a befektetés, Németh elmondta, hogy „Az óriáskerék bérleti díját, szállítási költségét és üzemeltetési költségét a bevétel fedezte.”

Az is kiderült, hogy a Telekom egyszerűen reklámfelületet bérelt, más köze nem volt a projekthez, de a legnagyobb kérdés, hogy 2019-ben is lesz-e óriáskerék a városban. Erre a következő válasz érkezett: „Már dolgozunk azon, hogy ez a látványosság idén újra Szegedre kerülhessen”.