A Google alternatívája elültet egy fát, ha rákeresel valamire

A világ legnépszerűbb keresőoldala ma a Google, azonban van egy másik, ami fákat ültet a keresések után.

Az Ecosia ugyanis nem a saját zsebét tömi a reklámbevételeivel, hanem erdőtelepítésre. Ez azért nagyon jó hír, mert csak 2018-ban 12 millió hektár trópusi esőerdőt tüntettünk el. Ez a terület 427 Szegednek felel meg.

 

Pár nap alatt összehozhatsz egy fát

 

Az Ecosián jelenleg több, mint 7 millió aktív felhasználó van, akik folyamatosan keresnek valamit. Egy fa elültetéséhez 45-50 keresés szükséges, és mivel ezt egy átlagos felhasználó pár nap alatt össze is tuja kattintani, így

egy év alatt 57 millió fát ültetnek el.

 

Ezt nonprofit szervezetek segítségével teszik. Emellett pedig szervereik is megújuló energiával működnek és ha minden igaz, felhasználóikról sem tárolnak semmiféle adatot.

A fákat természetesen nem a leggazdagabb nyugati városok parkjaiba ültetik, hanem ahonnan a legnagyobb fakitermelés is jön. A főbb ültetési területek így

  • Brazília,
  • Afrika egyes országai,
  • Madagaszkár
  • és Indonézia.
Két férfi fákat ültet Ghánában. Fotó: Ecosia

Az Ecosia emellett pénzügyileg teljesen átlátható is, így akárki megtekintheti jelentéseiket. 2019 márciusában például $986 525 volt a bevételük, ebből $440 038 ment faültetésre, 178 972 dollárt költöttek saját maguk reklámozására, 259 034 dollárból finanszírozták fennmaradásukat, $108 481 pedig félre lett téve nagyobb projektekhez.

Egy fát átlagosan egyébként meglepően kevés pénzből, mindössze nagyjából egy dollárból ültetnek el.

 

Pörög a számláló és végre büszke vagy magadra

 

De mégis milyen használni az Ecosiát? Kezdésnek az egyik legjobb dolog benne, hogy a keresőmező alatt egy számlálón láthatod, eddig hány fát ültettek el a keresésekből összejött pénzen. Ez a cikk írásakor

57 millió 273 ezer 286 darab facsemetét jelent.

De ez a szám rohamosan növekszik, és valahogy az az ember érzése, hogy ezzel tényleg tesz is valami annak ellenére, hogy valójában nem tesz semmit. Manapság ugyanis ez a leggyakoribb, ha úgy akarunk segíteni egy ügyön, hogy igazából a lábunkat nem mozdítjuk.

Használni pedig pont olyan, mint a Google-t. Kis eltérések vannak persze, de látható, hogy nem egy vetélytársat akartak létrehozni, ami jobban keres, vagy gyorsabb esetleg, hanem

egy új Google-t, ami tesz is valamit.