A jól belőtt Google hirdetés valódi látogatómágnes

Az online reklámozás nem holmi űrbe kilőtt felesleges ténykedés, ami vagy bejön, vagy nem. Pontosabban a nem jól kitalált és nem megfelelő eszközökre támaszkodó projektek valóban erre a szomorú sorsra juthatnak. Viszont, ha minden a helyére kerül, ha a célcsoport és az eléréshez legideálisabbnak ítélt módszer adott, akkor a siker garantálható. Miben mérhető? Természetesen a weboldal új látogatóinak a számában.

 

A Google hirdetés árak kigazdálkodhatóak?

Íme, a leggyakrabban feltett kérdés a témában. Még el sem jutunk odáig, hogy milyen eredmények várhatóak, esetleg melyek a legjobb megoldások a közösen kitűzött cél elérésének érdekében. Máris betolakodik a képbe a legfontosabb dilemma, a beruházás mértékének centizése. Mi az, ami belefér és mi az, ami már túl sok? Valójában sokaknak az akármennyi is megfizethetetlennek tűnik, mert a reklámozás nem olyasvalami, ami előre megfogható, megízlelhető vagy éppen elkönyvelhető. Van benne némi rizikó, ugyanakkor azért a végeredmények a számok nyelvén nagyon is jól meghatározhatóak.

Szóval mennyi az annyi? Pontosan annyi, amennyit szánsz rá. Ez ennyire egyszerű. Az más kérdés, hogy száz Forintnak ugyan ötven a fele, de még a tízszerese sem elegendő az elinduláshoz. Tehát a reklámozásra nem érdemes úgy tekintened, mint tíz deka parizer megvásárlására. Sokkal jobb, ha befektetésként gondolsz rá, ami idővel többszörösen behozhatja az árát.

És be is hozza. Akkor, ha tisztában vagy azzal, hogy ki a célcsoportod? A mindenki, mint meghatározás nem megfelelő.

A Google hirdetések nagyszerű eszközei a weboldalad felfuttatásának. A cél nem pusztán a látogatószám növelése. Azzal ugyanis nem vagy kisegítve, ha 30%-kal nagyobb az oldalad látogatottsága, viszont az újdonsült kattintók nem maradnak tíz másodpercnél tovább. Ellenben, ha a gyarapodás mondjuk “csak” 15%, de az így behozott látogatók megtalálják az oldaladban azt, amit kerestek, az bizony 100 százalékos haszon.

 

Szóval mi a célod, ki a célcsoportod és mennyit szánsz a megvalósításra?

Ha a válaszok már adottak, akkor indulhat a móka, akarjuk mondani a munka. A Google hirdetés a jól beállított paramétereknek hála az eredményesség egyik záloga.