Nem mindennapi dolog történt az imént. Kaptunk egy sajtóközleményt a MÁV-tól. Ez eddig szokványos, hiszen naponta többet is szoktak küldeni, de most egy szegedi felújításról adnak hírt. Még mindig nem hiszem el. Talán felújították a budapesti vasútvonalat teljes egészében, 200 kilométerórára és kétvágányúra bővítve? Vagy a Nagyállomás 2006-os felújításakor elfelejtődött peronokat és vágányokat, esetleg a szétrohadó újszegedi vasútállomást pofozták ki? Nem, sajnos egyik sem, de a Nagyállomáson modern, színvonalas ügyfélcentrum fogadja már az utasokat, akik számos utazással kapcsolatos ügyet tudnak elintézni, nemsokára pedig sorszámhúzó automata segíti majd a gördülékenyebb kiszolgálásukat.
A több mint százéves állomásépületben működő ügyfélszolgálat a felújításnak köszönhetően október első felében visszaköltözhetett korábbi helyére a földszinti üzlethelyiségéből, nem sokkal később pedig a nemzetközi pénztár is csatlakozott hozzá.
A MÁV-START megújult ügyfélcentrumában az állomáson naponta megforduló több mint 4200 fizető utas komfortosabb és modernebb környezetben intézheti az ügyeit. A földszinti ügyfélcentrumban működő ügyfélszolgálati és nemzetközi pénztárak mellett az emeleti csarnokban még további három-négy pénztárablaknál van lehetőség a jegyek megvásárlására. Valamint az emeleti csarnokban két darab bankkártyás jegyautomata üzemel.
A példaértékű, mindenen átívelő felújításról még egy fényképfelvételt is küldtek, íme:
Az ügyfélcentrumban a belföldi és nemzetközi utazástervezés, az azt követő elővételben történő menetjegyváltás, a panaszkezelés, és a csomagmegőrzés mellett igénybe vehetők a következő szolgáltatások:
- belföldi és nemzetközi díjszabási információk, menetdíjak igazolása;
- csatlakozásmulasztás, vonatkésés és az utazás megszakításának, lemondásának igazolása;
- díjmentes jegycserék intézése;
- a vasúthálózaton bekövetkező rendkívüli eseményekor, késésekkor a menetjegy másik vonatra történő érvényesítése;
- START Klub kártya megrendelése és átvétele;
- díjmentes helyjegyek kiadása a START Klub kártyával rendelkező ügyfelek részére;
- ajándéktárgy értékesítés;
- talált tárgyak kezelése;
- utánfizetéssel, pótdíjazással kapcsolatos ügyek teljes körű intézése;
- 24 órán belül jelentkező csoportok utazásának elszámolása;
- menetkedvezmények elszámolása;
- ügyfélkódok előállítása és számlamódosítás.
A társaság egyébként most újítja fel ötven legforgalmasabb vasútállomását is, és bár ebbe a szegedi nem fért bele, a Pestig tartó indokolatlanul hosszú vonalon megújul a kiskunfélegyházi állomás és Ferihegy megállóhely.