A szegedi KDNP szerint nem túl szerencsés, hogy fizetős lett a parkolás a rakparton

Közleményt juttatott el a SzegedMa szerkesztőségéhez (legközelebb mi is kérünk) a rakparttal kapcsolatban Haág Zalán. A KDNP szegedi elnöke, aki egyben közgyűlési frakcióvezető is, szerint mától csak rosszabb lesz a közlekedés a Belvárosban.

Haág felidézi, hogy a közgyűlés tíz éve az ő indítványa eredményeként döntött a Huszár Mátyás rakpart fizető parkolási zónából történő kivételéről. Az akkori döntést szerinte a gyakorlat indokolta: miközben a rakparton a parkolóhelyek kihasználtsága alig tízszázalékos volt, addig a Stefánia és a Széchenyi tér közötti területen autók sokasága körözött rendszeresen parkolóhely után kutatva, ami forgalmi dugót, indokolatlan stresszhelyzetet és felesleges károsanyag-kibocsátást eredményezett az érintett területen, megkeserítve az ott élők, közlekedők, játszótéren szabadidejüket töltő gyermekek mindennapjait.

„A parkolás ingyenessé tétele a rakparton az elmúlt évtizedben elősegítette, hogy azok, akik a Széchenyi téren és környékén ügyeiket intézik, a rakparton hagyják autóikat, és gyalog közelítsék meg úti céljukat. A rakpart kihasználtsága így – láthatóan – 90 százalék fölötti lett, ugyanakkor az is egyértelmű, hogy a fizető parkolóhelyek sem maradtak üresen. Így tehát mindenki jól járt” – közölte.

Haág szerint azzal, hogy mától ismét fizetni kell a parkolásért a rakparton, a korábbi áldatlan állapotok térnek majd vissza, „hiszen az elmúlt 10 évben a belvárosi parkolóhelyek száma több százzal csökkent, miközben a városban közlekedő autók száma tovább növekedett”. Szerinte a rakpart fizetőssé tétele nem „»zöld program«, hanem valami egészen más”.

Mint írja, a rakpart ismételt fizetőssé tételével ugyanis fennáll a veszélye annak, hogy az autósok – ha már úgyis fizetniük kell – közvetlenül az úti céljukhoz hajtanak, ha pedig ott nem találnak azonnal parkolóhelyet, újabb és újabb köröket téve igyekeznek közeli várakozási lehetőséget találni. Ez pedig fölöslegesen tovább terheli a szűkebb értelemben vett belváros amúgy is zsúfolt utcáit. Haág arra kéri a városvezetést, vizsgálja felül korábbi döntését, és a következő közgyűlésen közmegelégedésre állítsa vissza a 2010-ben létrejött helyzetet.

 

Nyitókép: a Huszár Mátyás rakpart 2019 januárjában. Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder