Aki valaha szidta a szegedi tömegközlekedést, még nem járt Алчевськ-ben

53498362_2177472328963087_1061413455384281088_o (1)

Fotó: Neth / transphoto.ru

Az egyik magyar trolis Facebook-csoportba került fel ez a fénykép a napokban, és valahogy azonnal az jut az ember eszébe, mint amit a poszt címe is felvet.

Szeged közösségi közlekedési – és ez nyilván egy szubjektív vélemény – az egyik legkiemelkedőbb az egész országban. Hiába magasak itt a bérletárak, a szolgáltatás színvonala is a béka segge felett van, jó pár méterrel. A járművek tiszták, nagyjából időben járnak, és folyamatosan fejlődik a rendszer.

 

Most is épp arra vár 25 vadonatúj Mercedes busz, hogy tavasztól forgalomba állhasson a városban. És persze lesz rajtuk Wi-Fi, klíma és jegyautomata is, ami a fenti kép helyszínén, Алчевськ városában nem túl jellemző. Алчевськ, ami egyébként Dunaújváros testvérvárosa hiába fekszik a határos Ukrajnában, Záhonytól mégis több, mint 1600 kilométerre keletre van közúton.

A városban – ahol egyébként valamivel több, mint 100 ezer ember él – 1954 óta van troliközlekedés, amit eredetileg természetesen az állam birtokolt, de érdekes módon a 90-es években privát társaságok is elkezdtek ezzel foglalkozni. Jelenleg 14 vonalon járnak a trolik, amik nem mindig ilyen leharcoltak, mint a fenti, de azért nem sokkal jobb a helyzet. A képen látható jármű egyébként joggal tűnhet ismerősnek a szegediek számára is, a képen ugyanis egy ZiU-9-es látható, aminek szóló változata Szegeden is tucatjával fordult elő a városban a 2000-es évek elejéig.