Balog József, a szegedi MASZK Egyesület elnöke is aktívan kivette a részét a színházi dolgozóknak szánt adománygyűjtésben, 18 másik kollégájával együtt. Vele beszélgettünk a tavalyi mérföldkövekről, a színházakról és arról, mivel számolnak az idei évben.
„Ki kellett hagynunk a tavaszi kollekcióinkat, ilyen azt hiszem nem is történt soha mióta 1992 óta a régi zsinagógában vagyunk, és kitaláltuk azt a struktúránkat, hogy tavasszal egy tavaszi merítés, nyáron egy Thealter fesztivál, és ősszel az őszi kollekció kerül megrendezésre” – vágott bele az egyesület elnöke.
Elmondta, hogy szerencséjük volt, hiszen a pandémia pont úgy dobta a lapokat, hogy akkor jött a bezárás, amikor a kis zsinagóga alapvetően sincs nyitva, az utolsó pillanatban kapták el a fonalat, de sikerült megtartani a 30.-ik Thealter fesztivált. Emellett az ősszel még egy menetelést tudtak indítani, a téli szezon pedig számukra is a bezárást jelentette.
„Reméljük, hogy tavasszal újra tudunk indulni a 31.-ik fesztiválunkra készülve” – fogalmazott reménykedve abban, hogy kapkodás nélkül, normális mederben lesz lehetőségük megszervezni az eseményeket.
Januárban Balog a Független Előadói Szövetséggel gyűjtött a színházi dolgozók számára. A színházak és egyesületek együttműködnek, ami eddig sem volt idegen tőlük, azonban most még szorosabb lett ez a szál.
„Mindenek közben én is nagykövetkedtem egy segélygyűjtő kampányban a szövetséggel. Tizenkilencen vagyunk ennek az Adjuk össze-kampánynak a nagykövetei. Tavaly már több mint 12 millió forintot gyűjtöttek össze a kollégáim, melyből havi ötvenezer forintos támogatást tudtunk adni olyan színházi művészeknek, háttérmunkatársaknak akik elestek a munkától” – mondta.
A kampány 2 millió forintért indult, de a beérkező adományokat látva új célt tűztek ki: a fent említett 19 kvázi színházi influencer 6 millió forint összegyűjtését tervezte a kampány hajrájában. Végül, közel 9 millió Ft érkezett több, mint 200 adományozótól. Ez nagyjából 180 háttérdolgozó támogatását jelentheti februárban és márciusban.
Nyitókép: Thealter / Facebook