Desingdíjat nyertek a festményekkel feldobott Mizo kávésdobozok

Red Dot díjat kapott a Mizo kávéitalainak egyedülálló, festményekkel feldobott csomagolása. A Mizo Art Coffee termékek díjnyertes dobozgrafikáit a Dió Stúdió tervezte, melyekhez a Szépművészeti Múzeum és a Magyar Nemzeti Galéria által válogatott festmények képeit használták fel.

A Red Dot Design Award a dizájnerszakma egyik legtekintélyesebb elismerése, melyre minden évben több ezer pályázat érkezik a világ minden tájáról és méretteti meg magát a nemzetközi szakértőkből álló zsűri előtt. A Mizo Coffee Selection festményekbe burkolt kávésdobozainak terve a csomagolás kategóriában nyerte el a rangos díjat.

A magyar siker mögött igazi csapatmunka húzódik meg: a Mizo, valamint a Szépművészeti Múzeum és a Magyar Nemzeti Galéria a Dió Stúdió szervezésében talált különleges módot arra, hogy eljuttassa az emberekhez és becsempéssze a mindennapjaikba a művészet élményét a kávézáson keresztül. Ehhez közvetítőként a Mizo Coffee Selection termékcsalád limitált szériás Art Coffee kollekciója szolgált, mely 2020 őszén került a boltokba, ráadásként lehetőséget adva így a fogyasztóknak arra, hogy a koronavírus-járvány miatt bezárt múzeumok falain kívül is találkozhassanak a művészettel.

A 10 különböző Mizo kávéspecialitás papírdobozaira 1-1 jól vagy épp kevésbé ismert festmény képe került egy rövid leírással, amely bemutatta a műdarabot és azt, hogy melyik múzeumban tekinthető meg az eredetiben. A kávézás és a művészetek egyedi párosításának látványvilágát a Dió Stúdió – mely ezzel már a második Red Dot díját nyerte el – alkotói jelenítették meg rendhagyó kivitelezésű csomagolásterveiken.

Fotó: Mizo

„A 30 festményt – többek között Szinyei, Csontváry, Munkácsy és Gauguin festményeit – bemutató sorozat azonban nemcsak a dizájnerszakmában, hanem a fogyasztók körében is sikert aratott. A pozitív vásárlói visszajelzések és a Red Dot díj tükrében bátran kijelenthetjük, hogy a projekt elérte célját, és sikerrel népszerűsítette a festészet művészetét itthon – mindezt nem is egy akármilyen, a pandémia uralta időszakban” – közölte a Mizo közleményében. A nyertes munkák bekerülnek a 2021/2022-es Nemzetközi Kommunikációs Design Évkönyvbe is.