25 percet késett az első gyorsított InterCity hétfőn

Úgy tűnik, hogy azok sem örülhetnek a Budapest-Szeged vasútvonal új menetrendjének, akik pont az irányonként napi kettő gyorsított InterCity valamelyikével utaznak Szeged és Budapest között: a menetrendváltás utáni első munkanap reggel a Napfény IC 25 percet, a Hírös IC pedig 11 percet késett, azaz a meghirdetett 18 perces menetidő-csökkenésből lényegében semmi nem valósult meg a gyakorlatban – írja Facebook-posztjában a Közlekedő Tömeg blog, hozzátéve, hogy az IC-k kecskeméti megállásának pótlására bevezetett gyorsvonatok is 10-15 perc késéssel közlekedtek hétfőn.

Security Check Required

No Description

A közlekedési szakblog figyelte hétfőn délelőtt a gyorsított IC-k mozgását, melyek több mint 60 regionális vasúti és autóbuszos csatlakozás meghiúsításával lettek “gyorsabbak”. Arra is felhívják a figyelmet, hogy mindez nyilvánvalóan ellentétben áll a kormány Nemzeti Vidékstratégiájával, amely szerint stratégiai irány “az energiatakarékos, környezetbarát közlekedési módok elterjesztésének ösztönzése és infrastruktúrájuk fejlesztése, a helyi és helyközi tömegközlekedés és vasúti szállítás fejlesztése”.

A Közlekedő Tömeg szerkesztői arra kérik Palkovics László innovációs és technológiai minisztert, hogy azonnal intézkedjen a könnyen megjegyezhető, regionális csatlakozásokat biztosító ütemes menetrend visszaállításáról, és hozza meg a szükséges döntéseket.

 

Frissítés (15:56): a KT posztja alatt többen is felhívták a figyelmet arra, hogy a késést síntörés okozta, ebből kiindulva tehát akár gyorsított, akár nem, lett volna késés. Persze ez továbbra sem mentség, ez az eset is rámutat az elavult infrastruktúra helyrerakásának elengedhetetlenségére.

 

Nyitókép: illusztráció, az első Szegedre befutott gyorsított InterCity a Nagyállomáson 2019. december 15-én 10 óra 3 perckor (a vonat 1 percet késett). Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder