A kormány szerint rendben halad a harmadik híd megvalósítása

Orbán Viktortól kérdezte kedden Szabó Sándor szegedi MSZP-s képviselő, hogy a kormány támogatja-e a harmadik szegedi híd megépítését, helyette Schanda Tamás, az Innovációs és technológiai Minisztérium államtitkára válaszolt.

A napokban Szabó Sándor levélben kereste meg a miniszterelnököt, hogy támogassa azon országgyűlési javaslatát, amit néhány hete nyújtott be a Parlamentnek. Ebben azt kérdezte, Orbán támogatja-e a vegyesforgalmú déli szegedi Tisza-híd, benne a Szeged-Makó elővárosi vasútvonal és a P+R parkoló a kormányhatározatban foglaltak szerinti, azaz 2022-ig történő megépítését.

„Szeged a dél-alföldi régió gazdasági motorja, tudományos és kulturális központja. Szeged és rajta keresztül a megye, valamint a régió további gazdasági fejlődését nagyban elősegítené a harmadik szegedi híd megépítése” – kezdte keddi beszédét Szabó, amit azzal folytatott, hogy felidézte, Orbán Viktor eddig már többször megígérte a híd megépítését, illetve kormányhatározat is született már.

A miniszterelnök helyett Schanda Tamás, az Innovációs és technológiai Minisztérium államtitkára választolt, aki azt mondta, a projekt becsült költsége 45 milliárd forint, ami magában foglalja a szükséges közúti kapcsolatokat, felhajtókat, az egyvágányú vasúti átvezetést Szőreg állomástól, a szegedi 1-es villamos bekötését a vasútvonalba, és a kapcsolódó autóbusz-pályaudvarral az intermodális csomópont kiépítését.

Beszédét a csengőszót hallva azzal zárta, hogy „ebből is látható, hogy a kormány elkötelezett, tartja is az ígéreteit, és a hídprojekt megvalósítása rendben halad előre”. Ebből a mondatból kiindulva tehát 2022-ig, tehát a következő 1118 napban felépül a harmadik híd, aminek még az alapkövét sem tették le.