Mihálik Edvin arra ösztönzi a zöld szegedieket, hogy hallassák hangjukat

Mihálik Edvin zöldtanácsnok volt az Egyetem TV Napfel című reggeli műsorának a vendége. Ez egyébként az az egyetemi, mégis erősen függetlennek tűnő televíziócsatorna, melyet fiatal szegedi egyetemisták szerkesztenek, és amelybe ugyanúgy hívnak minden oldalról politikusokat és közszereplőket. Nemrég például a SzegedMa felelős szerkesztője, Kibédi Péter volt vendég, hamarosan pedig két szegederes újságíróval is látható lesz adás.

Mihálik és a műsorvezető, Gyurcsik Dóra alapvetően a rakpart-lezárásról beszélgettek, de szóba esett a Tisza túlpartja is. Mihálik utóbbiról azt mondta, az ötven évvel ezelőtti szintre akarják hozni az újszegedi Tisza-partot, legalábbis ami az ottani úszási és kikapcsolódási lehetőségeket illeti. Érdekesebb volt azonban a rakpartról szóló rész. Ebben a politikus arról beszélt, hogy ahhoz, hogy zöldítsék a rakpartot, előbb tudniuk kell, hogy így, a tar aszfaltsivatagot használják-e szívesen az emberek. „Ahhoz, hogy az épített infrastruktúrához hozzányúljunk, ahhoz előbb szükség van arra, hogy megnézzük, hogy a szegediek hogyan viszonyulnak egyáltalán ehhez a helyszínhez” – mondta, hozzátéve, hogy szerinte is jelenleg eléggé autópálya-jellege van a rakpartnak.

A rakpart és a Tisza-part szerinte olyan fejlesztés, amit sok szegedi vár el a városvezetéstől. Gyurcsik ezután arról tett fel kérdést, hogy mi Mihálik véleménye a negatív véleményekről. „Ez egy megosztó téma alapvetően” – fogalmazott, majd azzal folytatta, hogy őt is sokan keresték meg ezzel. Mihálik azt mondta, hogy bár megérti, hogy ez negatívan érintheti azokat, akik gyorsan szerettek átslusszanni a rakparton, de a hétvégi leterheltség mellett ez nem okoz gondot a város többi részén. „Nagyon sok pozitív vélemény is jön, nemcsak hozzám, másokhoz is, csak ez jóval halkabb” – tette hozzá. Mihálik szerint a rakpart-lezárás támogatóinak hangosabbnak kellene lennie, mert az autósok is azok. Ehhez azt is megjegyezte, hogy ha hangosabbak lennének azok, akik több autók elől lezárt utcát, több kerékpárutat szeretnének, akkor így tenne a város.

„A rakpart kapcsán is meg fogjuk fontolni, hogy a jövőben hogyan lehetne olyan kompromisszumos javaslattal előállni, ami mind a kettő fél számára jobban elfogadható” – fogalmazott, mielőtt megjegyezte volna, hogy ez azért mégiscsak egy próbaidőszak most.

Miért zárják le a rakpartot minden hétvégére az autós forgalom elől? | egyetem tv | Napfel

Július 1-től augusztus 31-ig minden hétvégén le lesz zárva az autósok elől a rakpart, és a szegediek különböző programokon vehetnek részt. A lezárás nagyon m…