Kedden adtunk hírt róla, hogy 20 új, saját gyártású InterCity kocsit mutatott be Szolnokon a MÁV. A vagonok piszok jól festenek és most először lehet azt mondani, hogy olyan személykocsik gurultak ki a társaság gyártósorairól, melyeket még nyugaton is megnéznének. Felmerült hát a kérdés, hogy vajon a Budapestet Szegeddel összekötő vasútvonalon előfordulnak-e majd, ezért megkerestük a MÁV-ot, akik adtak egy jó és egy rossz hírt.
A rossz hír az, hogy ebből a húsz kocsiból egyetlen egy sem fog Szegedre járni, mivel azok már be lettek osztva más desztinációkra. Ahogyan a társaság fogalmaz, „az új IC+ kocsikkal a Keszthelyre közlekedő Balaton expresszvonatokon, a Záhonyból és Miskolcról a Balatonra; Budapestről Miskolcra, Békéscsabára és Nyíregyházára tartó IC-szerelvényeken találkozhatnak utasok”.
Ugyanakkor egy bizakodásra okot adó sort is odabiggyesztettek levelük végére, mely szerint „az első húszdarabos szériát követően elindult további hetven darab gyártása, amelyek közlekedtetési koncepciójában a jelzett viszonylat is szerepel”. Magyarul a következő etapban már olyan kocsik is lesznek, amelyeket kifejezetten a szegedi vonalra szánnak. Belegondolva persze érdekes is volna, ha a 90 vattaúj IC+-kocsiból egy sem járna az ország egyik legfontosabb vonalán.
Az idő azonban nem kedvez a társaságnak, a most bemutatott kocsikat ugyanis az eredeti tervek szerint még 2016-ban szerették volna legyártani úgy, hogy azt követően, 2018-ban már további százat készítettek volna belföldi forgalomra. Ezzel ellentétben már csak hetvenet terveznek legyártani, és azok sem állnak még sehogy sem.
Nyitókép: Vörös Attila / iho.hu