Újabb felújított trolibuszt állít forgalomba a város

A tizedik trolibusz áll forgalomba hamarosan a Szegedi Közlekedési Társaságnál, és az önkormányzati épületek energetikai korszerűsítése, energetikai fejlesztések is a következő fázisba értek. Minderről Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester és a Majó-Petri Zoltán SZKT-vezető tartottak ma sajtótájékoztatót.

Utoljára 2017-ben került megújításra a Szegedi Közlekedési Kft. közszolgáltatási szerződése, nyolc évre, azaz jelenleg félidőnél járunk. A közszolgáltatási szerződés keretében Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata az éves beruházási tervének jóváhagyásával teszi lehetővé a társaság járműparkjának megújítását. Az SZKT-nál új jármű beszerzésére 2014 óta nem kerülhetett sor (elsősorban forráshiány miatt), így meglévő járművek sajáterős felújítására van folyamatos szükség az állomány fenntartása érdekében.

A T-815-ös pályaszámú trolibusz forgalomba állításával 2017 óta összesen 10 darab klímás, alacsonypadlós szóló trolibuszt tudtak már a város szolgálatába állítani. Egyrészt a még befejezetlen Škoda 21AB járműtestek felújításával (ezek azok a használt buszok, amik egy időben pótlóbuszként járták a várost), illetve trolibusszá történő átépítésével. Másrészt a közgyűlés 2018 szeptemberi jóváhagyásával az SZKT 2019-20 során 5 darab jó állapotú Solaris Trollino 12AC típusú alacsonypadlós trolibuszt szerzett be a csehországi Chomutovból. Valamennyi jármű korszerű, energiatakarékos hajtásrendszerrel rendelkezik, akadálymentes alacsonypadlós kivitelű, és rámpával van ellátva a kerekesszékesek részére.

Fotó: Bálint András / Szegeder

Emellett a társaság az önkormányzati épületek energetikai korszerűsítése, energetikai fejlesztés programjában (TOP-6.5.1-16-SG1-2018-00003 azonosítószámmal nyilvántartott, “Energetikai fejlesztések a Szegedi Közlekedési Kft-nél” megnevezésű projekt) a Körtöltés utcai trolibusz-telephelyen a szervizcsarnok és a járműmosó épületeinek energetikai fejlesztése valósul meg: jelenleg a nyílászárók cseréje és a hőszigetelés rétegrendjének kialakítása zajlik. Az 1983-ban épült csarnok igazán különleges hangulata valamelyest odavész, de legalább jobban fűthető lesz, és az új, nagy ablakoknak (sárga üvegtéglákat cseréltek rendes üvegablakokra) köszönhetően világosabb.

A Pulz utcai villamos telephelyen a pályás karbantartó műhely és az étkező-raktársori épületek energetikai fejlesztése a projekt célja. A műhelyépület magas készültségi állapotban van, a raktársori épület építészmunkái folyamatban vannak. A Makkosház trolibusz-végállomási és a Tarján villamos-végállomási épületek fejlesztéseinek kivitelezési munkái tekintetében a befejező szakaszhoz értek, a napelemek és épületgépészeti berendezések tesztüzeme zajlik jelenleg. A teljes projekt vonatkozásában a kivitelezési munkák várhatóan 2021 végéig lezárulnak, összesen 400 millió Ft elszámolható költséggel.

 

Nyitókép: Bálint András / Szegeder