Fotó: Portás Csaba gyűjteménye
Bő egy évtizeddel ezelőtt a Zoltán Gőzös Közhasznú Alapítvány bejelentette, hogy befektetőket várnak a hajó újjáépítéséhez. Számításaik szerint a befektetés már a 7. évben megtérült volna, azonban az egyedüli jelentkező, egy német hajózási cég profilváltás miatt 2009-ben elállt az üzlettől. A későbbiekben jelentkezett újabb befektető, aki szintén visszavonult idővel.
Terveik azonban ígéretesnek tűntek. Elképzeléseik szerint egy teljesen új hajót építettek volna, mely korhűen adja vissza az eredeti mivoltát. Kalkulációk szerint ez mintegy másfél milliárd forintból jött volna ki. A tervek szerint az új Szőke Tisza két dologban biztosan eltért volna az eredetitől: az egyik a mérete, ugyanis jóval tágasabbra tervezték. A hajó hossza 95, szélessége pedig 16,5 méter lett volna az eredeti 77,4 és 15,29 méterhez képest. A másik pedig az, hogy nem Szegeden, hanem Budapesten lett volna új otthona, ami teljesen érthető is, minthogy lényegében nem létezik folyami élet a Tiszán.
A grandiózus tervekhez készültek látványtervek is anno: