Október 13-ától számítva a megye öt legnagyobb városából négy került (illetve kettő maradt) ellenzéki kézbe. Most a második legnagyobban, Hódmezővásárhelyen merült fel, hogy az újraválasztott Márki-Zay Péter ingyenessé tenné a közösségi közlekedést, illetve így is fog tenni.
Ez választási ígérete is volt, és mivel a közgyűlés sem kormánypárti többségű már, lehetősége is van rá. A 43 ezres városban 9 vonalon járnak a DAKK Volánbusz járművei, ennek éves költsége szegedi szinten tekintve is legfeljebb aprópénznek számít, mindössze 110 millió forint. Összehasonlításként az SZKT például évente csak 60 milliót költ a villamosok és trolik takarítására.
A város polgármestere most a G7-nek beszélt arról, hogy a jegybevétel mindössze 10 millió forintot ad ki a költségekből, és ezen összeg kiesése nem igazán ingatná meg a városi kasszát, a maradék százmilliót most az állam és az önkormányzat teszi hozzá, felesben.
Márki-Zay szociális okokra hivatkozva tervezi meglépni a döntést, mellyel
Hódmezővásárhely lesz az első olyan magyar város, ahol ingyenes a tömegközlekedés.
Egy ismerősét is felhozta példának, aki három kilométert biciklizik a templomba, mert nincs pénze a jegyre. „A buszok eközben üresen állnak. Hétvégente egy-két ember utazik egy buszon, és ez szó szerint értendő” – mondta.
Azt nem várják a döntéstől, hogy tömegesen szállnak majd autóról át a buszokra, ehhez Márki-Zay szerint a Szeged és Hódmezővásárhely közötti járatokat kellene elsősorban ingyenessé tenni. Minden esetre jót fog tenni a várossal. Az ingyenességhez ki kell majd váltani egy városkártyát is, amivel a múzeumok is díjmentesen látogathatók.
Nyitókép: a tram-train építési munkálatai a városban 2019 tavaszán. A megye két legnagyobb városát összekötő rendszer nem lesz ingyenes. Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder