Kiborult a Magyar Postára a programozó, így született a Fosta

December elsején indult, és már közel 900 bejelentésnél jár az a weboldal, mely a Magyar Posta hibabejelentőjének hivatott alternatíváját nyújtani. Miután több külföldről rendelt könyve is eltűnt, és miután a posta több alkalommal is elhajtotta, vette fel a kesztyűt a programozó, és hozta létre a Fostát.

„Korábban elég sokszor pórul jártam már a postával, és nagyjából minden panaszomat teljesen nyilvánvalóan ignorálták, úgyhogy úgy döntöttem, készítek egy valós hibabejelentőt” – írta levelében a 444-nek Mr. Fosta, a Fosta nevű weboldal megalkotója.

Az oldal működése rendkívül egyszerű, a felhasználó a panaszát egy sima bejelentőlapon, az irányítószám megadásával és a probléma típusának kiválasztásával közölheti. Ezt követően a panaszok felkerülnek egy térképre, majd statisztika készül belőlük. A oldalon regisztrált esetek nem számítanak hivatalos hibabejelentésnek, ez inkább afféle hőtérkép, ami a Posta és a felhasználók figyelmét szeretné felhívni arra, melyek a különösen veszélyeztetett körzetek a postai szolgáltatások tekintetében.

„Ez az oldal azért jött létre, hogy végre mindenki elmondhassa és mindenki számára látható is legyen, melyek azok a körzetek Magyarországon, ahol a legtöbb probléma van a küldemények kézbesítésével, ami által talán az illetékes szervek is motiváltabbak lesznek, hogy a 21. században is elfogadható szintre hozzák a szolgáltatásaik színvonalát” – nyilatkozott a 444-nek az alkotó.

A bejelentések Szegedről is érkeznek folyamatosan, az eddigi felállás szerint az északi városrészek vezetik a tabellát.