Kutatás: a szegedi fiatalok fele 5 év múlva nem Szegeden akar élni

A Four Creation reklámügynökség elkészítette a fiatalok számára legvonzóbb Csongrád megyei munkahelyek 2019-es listáját, melynek eredménye alapján a legvonzóbb munkáltatók az EPAM, a Szegedi Tudományegyetem és a British Petrol, míg a legismertebb a PICK Szeged Zrt.

A kutatás arra kereste a választ, hogy vonzóak-e a Csongrád megyei munkahelyek, illetve hogy milyen tényezőktől válik vonzóvá egy cég a helyi fiatalok számára. Talán nem meglepő módon a legfontosabb szempont a fizetés, ezt követi a munka-magánélet egyensúlya és a kellemes munkakörnyezet, azonban kevésbé fontosak az olyan munkavégzésüket közvetlenül nem érintő szempontok, mint például a vállalat társadalmi felelősségvállalása. Összességében

a helyi cégek nagy része nem vonzó a fiatalok számára

és a szegedi kitöltők 48%-a öt évnél hosszabb távon már nem a napfény városában képzeli el az életét.

Fotó: Four Creation

A legvonzóbb célállomás külföld, a kitöltők 20%-a látja ott a jövőjét, amit szorosan követ Budapest 17%-os értékkel.

Azon válaszadóknak, akik a jövőben máshol kívánnak élni, a foglalkoztatási viszonyok számítanak a legfontosabb tényezőnek a lakóhelykiválasztás során, vagyis az adott térségben található állások száma, típusa és az ott várható fizetés.

Fotó: Four Creation

A fizetési elvárásokkal kapcsolatban nagy különbséget láthatunk a nemek között, a nők által jónak titulált fizetési szint 54.000 forinttal marad el a férfiakétól, míg a férfiak 314.000 Ft-al, addig a nők 260.000 Ft-al lennének elégedettek. A kitöltők leginkább az álláskereső portálokon keresnek állást, de a cégek weboldala és a munkatársak ajánlása továbbra is fontos információforrás.

Az öt legvonzóbb munkáltató Csongrád megyében a fiatalok számára:

  • Epam
  • Szegedi Tudományegyetem
  • British Petrol
  • Goodwill Pharma
  • evosoft Hungary.
Fotó: Four Creation

A kutatás a legnagyobb és a legismertebb Csongrád megyei cégekre, szervezetekre fókuszált. Online kérdőíves megkérdezés segítségével zajlott a mintavétel (300 fő), nem tekinthető reprezentatívnak a Magyarországon és a Csongrád megyében élő lakosságra nézve. A Four Creation egy szegedi alapítású reklámügynökség, amely integrált marketing kommunikációs megoldásokkal és rendhagyó kampányokkal segíti ügyfeleit. Olyan márkákkal dolgozott már eddig, mint a Bonafarm csoport Herz márkája, a MONYO Brewing Co. kisüzemi sörfőzde vagy a magyar fejlesztésű vízi jármű innováció, a Narke Electrojet.

 

Nyitókép: illusztráció, a VIII. Éjszakai jótékonysági villamosfutás rajtja 2019. május 3-án. Fotó: Rosta Tibor / MTI