Lezárták az Oroszlán utcát daruépítés miatt, kerülni kell

Azt már tudjuk, hogy a szegedi belvárosban jelenleg kvázi lehetetlen közlekedni, köszönhetően annak, hogy Karácsony Gergely Botka László szándékosan ellehetetleníti az emberek életét, és azt akarja, hogy mindenki sétáljon és fel akarja robbantani az autókat is. Ennek praktikusan is észlelhető formája, hogy per pillanat le van zárva az Oskola utca, a Híd utca, a Stefánia jó része, és egy irányban a Belvárosi híd is. Utóbbi azért érdekes, mert bár Szeged felől Újszegedre elméletileg át szabadna hajtani autóval is, ezt egy speciális autóelhárító rendszerrel próbálják meggátolni.

Én tegnap – és ígérem, lesz szó a daruépítésről is – megpróbáltam a Dugonics tér felől áthajtani Újszegedre, de ez legalább negyed órába telt az enyhe koraesti forgalom ellenére is. Először a körútról lementem a Somogyi utca felé, de rájöttem, hogy a Tóth Péter-palota előtt most teljes kordon van, ott nem lehet felhajtani az egykori Rákosi Mátyás hídra. Jobbra mentem ezért a Zrínyi utcára, aztán az Aradi térnél rátértem a kiskörútra, amin egészen a Centrumig mentem, majd jobbra, egyenesen, balra és máris a Vörösmarty utcán (ez a Kossuth Lajos sugárút vége a belvárosban) brummgtam a Tisza felé. Itt ugye három lehetőség van a Híd utca megközelítésére: a Széchenyi tér délkeleti oldala, a Deák Ferenc utca és a Stefánia.

Utóbbiról tudtam biztosan, hogy le van zárva, a másik kettőről nem. Az első lehetőségnél ki van sárga táblákkal rakva, hogy jobbra nem lehet eljutni a hídig, menjek egyenesen, aztán a második lehetőségnél is ugyanez ki van rakva, végül a harmadiknál nincs, ott rögtön kordonokba fullad az ember. A színházas körforgalomban vissza, majd irány a Széchenyi tér ismét, de onnan valamiért nem szabad balra, a híd felé kanyarodni, úgyhogy mentem jobbra. Megint kiskörút, de most a másik irányba, aztán a közel sem egyszerű Aradi vértanúk tere–Zrínyi utca–Somogyi utca–Révai utca–Béla utca–Roosevelt tér–Victor Hugo utca–Deák Ferenc utca–Híd utca útvonalon sikerült felkászálódni a Belvárosi hídra. Ez a lezárások előtti 750 méter helyett 5 kilométer volt. Ami nem baj, én általában kifejezetten élvezem az ilyen nehezítéseket, mert felkavarják az egyébként igen unalmas szegedi életet (mondjuk az esetek 90%-ában kerékpárral járok, úgy könnyű), de ez a félretáblázós fejetlenség tényleg érdekes volt.

Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

De vissza a cikk alaptémájához: a Kelemen László és a Deák Ferenc utcák között lezárták az Oroszlán utcát, így a kerékpárosoknak (akik amúgy ki vannak tiltva innen) és a gyalogosoknak kerülniük kell a Victor Hugo utca felé. A darut a régi John Bull Pub-házhoz telepítik, mert oda mélygarázst építenek, de erről majd később fogunk részletesebben is írni. A telepítés ma befejeződik, az építkezés azonban még legalább egy évig fog tartani a helyszínen csiripelő madarak elmondása szerint.

A mélygarázs tudtommal nem lesz túl nagy, az épület pedig valószínűleg érintetlen marad – erre utal, hogy az szerepel egy kint lévő látványterven, illetve hogy bár maga a ház nem, a környező utcákban található egyszintes házakkal együtt ez is, mint térfalak, helyi védettség alatt áll.

 

Frissítés: 14:30 körül még lőttem pár képet, akkor már nagyjából állt a daru: