A hagymáiról híres kisvárosban összehoztak egy olyan kerékpárutat, ami ahol csak lehet ellenkezik a kerékpáros szakma irányelveivel.
A történtekről a Szegedbicaj számolt be, nem finomkodva: „kis ízelítő abból a penetráns mélysötétségből, ami a kerékpáros közlekedés terén van Makón. A városban, ahol már szinte minden kis forgalmú utcában járdára vezették a bicikliseket, még ha ennek az is volt az ára, hogy kivágják a virágzó gyümölcsfákat, vagy kivezényeljék díszletnek a gyerekeket az avatásra.”
A szakmai blog pontosabban azt kifogásolja a Széchenyi térnél vezető bicikliútban, hogy
- sima aszfalt helyett térkövekkel rakták ki, ami rázós;
- a bicikliseket egy felületen vezetik a gyalogosokkal, ami az egyik legfőbb forrása a két közlekedési mód résztvevői közti konfliktusoknak, és fokozottan balesetveszélyes is;
- illetve mégsem, mert valamelyest el vannak egymástól választva, méghozzá a szegedi villamospályáknál megszokott betoncicikkel, amikre már kevés azt a szót használni, hogy veszélyesek.
Mint az a fenti képen is látható, a kis betongolyókat ráadásul egy – elsőre amúgy indokolatlannak tűnő – kanyarban helyezték el, megakadályozva ezzel azt, hogy a bringások egyenesen levágják a kanyart. Ha azonban valaki nem figyel egy másodpercre, „garantáltan oltárit fog rajtuk esni”.
A projekt további érdekessége, hogy később, amikor a bicikliutat átvezetnék a főúton, kissé összekeveredtek az oldalak:
- a gyalogosok a kerékpárút átvezetésén,
- a kerékpárosok pedig a zebrán
kellene, hogy átkeljenek. Ez itt látható:
Makón egyébként – bár látszik, hogy szakmailag erősen kifogásolhatóan – de igencsak virágzásnak indult a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése az elmúlt években. A városban a megyében egyedülállóan sok bicikliutat építettek, és még nem álltak le. Az biztos, hogy egy egyeztetés a Magyar Kerékpárosklubbal senkinek sem ártana.