Milyen lehetőségei vannak a céges online jelenlétnek?

Ez az anyag egy a Rackhost Zrt. és a Szegeder.hu közötti együttműködésben jött létre, a cikket nem a Szegeder szerkesztőségének tagja írta.

Az életünk egy jelentős részét manapság már az interneten éljük. Online olvasunk, filmet nézünk, intézzük ügyeinket, keresünk információkat és még gyakran online is vásárolunk. Ebből kiindulva pedig, ha van egy üzletünk, vállalkozásunk, akkor ne essünk abba a hibába, hogy nem jelenünk meg az interneten és nem adjuk meg az esélyt arra, hogy az online keresgélő potenciális ügyfelek megtaláljanak minket. A Rackhost cikke.

Nem kell egyből bonyolult webáruházakra gondolni, kisebb, akár egyszemélyes vállalkozásként, szolgáltatást értékesítve is van jelentősége az online jelenlétnek. Példának okáért egy fodrásznak is érdemes legalább egy Facebook-oldalt indítania, ahol egyrészt rá tudnak találni az új vendégek, másrészt tartani tudja a kapcsolatot a meglévő ügyfélkörével. Milyen lehetőségeink vannak?

Közösségi média

Talán a legegyszerűbb és legkézenfekvőbb lehetőség egy közösségi média profil létrehozása. Magyarországon a Facebook és az Instagram a legnépszerűbb, de azt válasszuk, amelyen legnagyobb arányban aktív a célközönségünk. Mindenképp üzleti oldalt hozzunk létre, hiszen ott több lehetőségünk van, megtekinthetünk különféle statisztikákat és a későbbiekben akár hirdetést is indíthatunk. Azonban nem elég a profilt létrehozni, legyünk is rajta aktívak, osszunk meg hasznos tartalmakat, tájékoztassuk az érdeklődőket!

Google Cégem

Választhatunk egy másik megoldást is, mégpedig a Google Cégem regisztrációt. Ez olyan helyi vállalkozások számára jó lehetőség, melyek rendelkeznek fizikai üzlettel. A regisztráció egyszerűen elvégezhető, ezt követően meg tudjuk adni a cégünkre jellemző információkat, kapcsolati adatokat, képeket. Így lehetőségünk van megjelenni a Google keresőben a megfelelő kulcsszavakra, valamint a térképen is, mégpedig teljesen ingyen. A profil kezelése nem igényel szakértelmet, egyedül annyira kell figyelni –mint minden más platform esetén–, hogy mindig frissítsük az adatokat, ha változás történik, azonnal rögzítsük.

Illusztráció. Fotó: Unsplash

Weboldal

A fent felsorolt lehetőségek hátránya az, hogy nincs a saját tulajdonunkban, azaz a saját döntésünktől függetlenül változhat a kinézetük, vagy akár önhibánkon kívül is megszűnhet az oldalunk. Eléggé korlátozottak a lehetőségeink, azaz csak bizonyos típusú tartalmakat, bizonyos kötött formátumban oszthatunk meg a közönségünkkel. Ezzel szemben egy saját weboldalnak szinte csak a képzelet szabhat határt. Szinte bármi megvalósítható és természetesen csak rajtunk áll, mikor indítjuk el, vagy mikor szüntetjük meg az oldalt, teljes mértékben a mi tulajdonunkban lesz és mi rendelkezünk felette.

Viszont azt meg kell említeni, hogy egy weboldal elkészítése bonyolultabb és hosszadalmasabb folyamat, mint egy Facebook profil létrehozása vagy a Google My Business regisztráció. Továbbá felmerülnek költségek is. Domain regisztrációra és webtárhelyre mindenképp szükségünk lesz, valamint ha informatikust fogadunk fel a honlap elkészítésére, akkor az ő bérével is számolnunk kell. De egy egyszerűbb weboldalt saját magunk, akár ingyenes sablonok segítségével is létrehozhatunk.

Céljainktól és erőforrásainktól függően kell kiválasztanunk, hogy mely megjelenési formát, vagy ezek mely kombinációját részesítjük előnyben. Egy azonban biztos, ne hagyjuk ki az online jelenlétben rejlő lehetőségeket!