Négy nap a legenda mellett – ilyen volt tudósítani a Szőke Tisza mentéséről

Négy napon keresztül folyamatosan tudósítottuk a tápéi téli kikötő mellől a 103 éves gőzhajó roncsainak vontatását. Megvolt a menetrend, mely szinte minden napra ugyanaz volt: reggel felkeltem, kimentem a hajóhoz, ott fényképeztem, gyűjtöttem infót, majd laptopostól, fényképezőgépestől beültem a kocsim hátsó ülésére feldolgozni az anyagot és kitenni az aznapi percről percre cikket. Ezt követően visszamentem a városba ebédelni gyorsan, majd újból vissza a hajóhoz, ismét megnézni mi történt. A második kör anyagát már otthonról dolgoztam fel, ahogyan a harmadik kört is, ami általában már délutánra, sötétedés körülre esett. Persze egy-egy helyszínlátogatás között is folyamatosan frissült a cikk.

Olykor rettentően unalmas és gondos, olykor pedig hihetetlenül izgalmas volt ez a négy nap a számomra. Legrosszabb pillanatot persze nem tudok kiemelni, ilyen nem is volt, legjobból azonban több is. Imádtam például a hajó körüli „földhegyeket” járni, mivel ilyenkor több emelet magasból tudtam fotókat készíteni az egész munkaterületről. A dermesztő kocsiban karamellás cukrot szopogatva, fagyott ujjakkal írni a cikket és szerkeszteni a képeket is szerettem valahogyan, az abszolút kedvenc azonban kétséget kizáróan a hajóban tett látogatásom volt pénteken. Ekkor érkezett ugyanis Hajdu János a TEK-től, akinek megmutatták a fedélzetet és a gépházat is. Én pedig mint jó fotóriporter csatlakoztam, hogy életemben először a Szőke Tisza fedélzetére léphessek. Nem fogom elfelejteni, az biztos.

 

Csütörtök, 9 óra 10 perc. Ezen óriási ballonok segítségével görgették a hajót. Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

 

9 óra 18 perc. Ballont helyeznek a hajó útjába, hogy ha fölé ért a Szőke Tisza, felfújják, és ezen is gördüljön a 300 tonnás test. Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

 

9 óra 22 perc. A sajtó a lehető legklasszabb helyet kapta, az egyik magasabb földdomb tetején. Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

 

13 óra 23 perc. A kép közepén levő üres területre vontatták fel a hajót. Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

 

Péntek, 11 óra 25 perc. Irány a Szőke Tisza! Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

 

11 óra 28 perc. A hajó parkettája lepett meg talán a legjobban, hogy még megvan. Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

 

11 óra 31 perc. Lent a gépházban, ahol nagyjából másfél percet tölthettünk, ezután fel kellett jönni. Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

 

11 óra 31 perc. Ablak a gépház falán. Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

 

Négy nap a legenda mellett – legjobb képeink a Szőke Tisza mentéséről
Szombat, 11 óra 15 perc. Az eredetileg péntekre kivontatni tervezett hajó szombaton tartott ott, ahol már csütörtök este kellett volna, mivel számos fennakadás volt. Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

 

Vasárnap, 10 óra 49 perc. Amikor a helyszínre értem, mindig még a kocsiból néztem, épp hányan vannak a töltésen. Folyamatosan volt néhány tucat ember legalább. Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

 

11 óra 3 perc. A legkedvesebb persze az úr volt, aki besétált a terepre, és megkérte az RTL riporterét, készítsen róla néhány fényképet a hajóval a háttérben. Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

 

13 óra 41 perc. Rengeteget haladtak az első két nap tempójához mérve. Ekkorra már érezni lehetett, hogy estig bőven meglesz a cél. Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

 

13 óra 47 perc. A törést elkerülendő, az orr alá (mivel háttal előre vontatták) két szinten helyezték el a ballonokat. Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

 

17 óra 4 perc. Célban a hajó, már a sodronyokat is leszerelték. Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

 

17 óra 5 perc. Hetek, akár hónapok is beletelnek majd, mire meg lehet mondani, mit kezdhetnek vele. Az biztos, a történetnek még nincs vége, szerencsére. Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder