New Yorkban mutatták be a szegedi Antavo vásárlócsábító kioszkját

Minden év januárjában kerül megrendezésre New York városában az NRF Retail Week, Amerika legnagyobb kereskedelmi kiállítása. Az idei eseményen olyan világmárkák voltak jelen mint a Microsoft, Google, American Express vagy Starbucks. A nagy nevek közt azonban felbukkant egy hazai – sőt, szegedi – cég is, akik a nulladik napon szervezett privát bemutatón robbantak be a köztudatba egy saját készítésű kioszkkal.

A szegedi székhelyű Antavo marketingmegoldást és hűségprogramokat biztosít olyan nemzetközi cégeknek, mint a Benetton, LuisaViaRoma, PepsiCo, vagy Toys”R”Us. 2019-ben azonban több olyan terméket is kifejlesztettek, amellyel a bolton belüli élményt lehet fokozni. Ezek közül a legkiemelkedőbb a Loyalty Experience Kiosk, egy érintőképernyővel, arcfelismeréssel és mozgásérzékelős kamerával ellátott eszköz, mely ablakot nyit az új generációs hűségprogramok felé.

Mind a technológiai, mind pedig a szoftveres oldal a hazai cég munkáját dicséri – az Antavot négy magyar fiatal alapította Londonban 2012-ben, és a cégnek van egy magyar leányvállalata. A tervrajzot és a koncepciót Kecsmár Attila, a cég társalapítója és ügyvezetője álmodta meg, továbbá a programozástól kezdve a dizájnon és az összeszerelésen át a fejlesztés a szegedi irodában történt.

A termék egyik nagy újításának számít az NFC (Near Field Communication) technológia felhasználása, melyet az Apple múlt ősszel tett népszerűvé az iPhone X-el. Dióhéjban az NFC lehetővé teszi, hogy a felhasználók a telefonjukat az eszköz oldalának érintve könnyedén bejelentkezhessenek vagy regisztrálhassanak a bolt hűségprogramjába.

A kiállított kioszk. Fotó: Antavo

Az eszköz hivatalos premierjére január 11-én került sor az Innovation Mansion-ben. A New York-i SoHo városrész egyik ötemeletes városi palotájában rendezett zártkörű eseményen olyan márkák magas rangú képviselői próbálhatták ki az Antavo újítását, mint a Disney, LUSH vagy H&M. A hagyományos vásárlói élmény és a bolti tér fontossága reneszánszát éli nyugaton, így az Antavo találmánya nem is debütálhatott volna jobbkor.

„A Kioszk célja, hogy emlékezetessé tegyük a boltban töltött időt, és meggyőzzük a vásárlókat, hogy minél többször térjenek vissza” – mondta Kecsmár Attila, aki Nemes Andrással, a cég másik társalapítójával együtt képviselte az Antavót New York-ban. „Ez a koncepció nagyon jól rezonált a külföldi közönséggel, rögtön meglátták benne a potenciált. A legtöbben az NFC-s bejelentkezésre voltak kíváncsian, mert az Apple újítását ilyen formában még sehol nem használták fel” – tette hozzá. A bemutató sikerére építve az Antavo kioszkjai New Yorkban és Szingapúrban debütálnak több divatcégnél az év első felében.

Loyalty Experience Kiosk: Providing a Next-Gen In-store Experience [Customer Loyalty Demo Lab]

If there is something customers love even more than discounts, it’s memorable store experiences. In this video, we show you a futuristic in-store solution that aims to help customers connect with brands and retailers in a fun and engaging way, utilizing facial recognition, NFC technology, and mobile passes.