Növeli exportját a jövőre felhúzandó új gyártóüzemével a Pick

Jövőre kezdődhet el a Pick új gyártóüzemének építése Szegeden, ezzel 30%-kal nőhet az élelmiszeripari cég termelése, ez elsősorban az export bővítését teszi lehetővé majd – erről beszélt a vállalat megbízott vezérigazgatója a mai, a márka 150. évfordulójának apropóján megrendezett sajtótájékoztatóján.

Jövőre kezdődhet el a Pick új gyártóüzemének építése Szegeden, a beruházásnak köszönhetően 30 százalékkal növelik a kezdetek óta az eredeti receptúra szerint készülő téliszalámi és más nemespenészes szárazáruk értékesíthető mennyiségét – jelentette be Sutka László megbízott vezérigazgató. Hozzátette:

az új üzem elsősorban az export bővítését teszi majd lehetővé.

Az készítményüzem jelenleg tervezés alatt áll, és a tervek szerint jövőre az M43-as autópálya 5-ös út találkozásánál lévő 100 hektáros fejlesztési területen építik föl.

Installáció a Pick Szeged Zrt. irodaházának bejáratánál 2019. június 4-én. (Fotó: MTI/Rosta Tibor)

A sajtótájékoztató apropóját a Pick  márka 150. évfordulója adta. A Pick Szeged Zrt. 2010-től a legnagyobb magyar agrárintegráció, a 8600 munkavállalót foglalkoztató, tavaly 266 milliárd forintos forgalmat elérő Bonafarm csoport tagja. A Pick 63 milliárd forintos forgalmával a csoport legnagyobb forgalmú tagja, 2100 alkalmazottjával pedig legnagyobb munkaadója.

 

 

A cég két szegedi, alsómocsoládi és bajai gyárában évente 40 ezer tonna húskészítményt állít elő, ebből csaknem 11 ezer tonna a téliszalámi, ez a jelenlegi kapacitás felső határát jelenti. Mivel a vállalkozás legmagasabb árfekvésű terméke, a téliszalámi értékben a felét jelenti a bevételeknek – közölte Sutka László.

 

Eddig is termeltek exportra

 

A magyar piacon a márkatermékek között 15 százalékos részesedésével a legnagyobb szereplő a Pick. A forgalom 25 százaléka export, a legfontosabb külföldi piac Németország, ahol saját disztribúciós cégen keresztül végzi az értékesítést a cég. A vállalkozás termékeit 35 országba exportálják, legrégebbi külföldi partnere az Alexander Grünfeld Svédországban, amely 76 éve a szegedi cég vevője – mondta a szakember.

A nyilvánosan hozzáférhető beszámoló szerint a Pick Szeged Zrt. tavaly 63,163 milliárd forint árbvételt ért el, szemben az előző évi 66,392 milliárddal. A belföldi értékesítés nettó árbevétele 46,721 milliárd forintra nőtt a 2017. évi 46,087 milliárd forintról, míg az exportbevétel csökkent 20,3 milliárd forintról 16,442 milliárd forintra. A társaság üzemi eredménye 5,454 milliárd forint volt 2018-ban, közel háromszorosa az előző évi 1,858 milliárd forintnak.

Sutka László, a Pick Szeged Zrt. megbízott vezérigazgatója sajtótájékoztatót tart a cég irodaházában 2019. június 4-én. (Fotó: MTI/Rosta Tibor)

Eredeti recept alapján

 

Pick Márk 1869-ben 26 évesen váltotta ki iparengedélyét elsősorban búza-, és paprikakereskedelemmel foglalkozott, saját paprikamalma is volt, de már ekkor is készített szalámit. Dél-Olaszországban ismerte meg a szalámikészítést, de a receptúrát a magyar alapanyagokhoz és ízléshez igazította. 1883-ban a vállalkozás fő profilja már a szalámikészítés volt.

Függ István szalámimester (j) a Pick Szeged Zrt. sajtótájékoztatóján a cég irodaházában 2019. június 4-én. (Fotó: MTI/Rosta Tibor)

A jelentős fejlődés Pick Márk fiai idejében történt, az 1930-as években elsőként alkalmazták az ipari hűtéstechnológiát az országban, ami lehetővé tett az egész éves gyártást, megsokszorozva ezzel a termelés mennyiségét. A szocialista tervgazdaság idején is töretlenül fejlődött az üzem, fontos exporttermék volt a téliszalámi.

Az egyik fontos beruházás volt 1970-76 között az új gyártelep kialakítása. A rendszerváltást követően a cég privatizációja példaértékűen történt meg, vállalatcsoport jött létre a széthulló magyar élelmiszeripar elemeiből – ismertette a vezérigazgató. A téliszalámi 150 éve az eredeti receptúra szerint készül, a hagyományokat szalámimesterek örökítik generációról generációra. Jelenleg Függ István végzi ezt a munkát, aki 43 éve a cég munkatársa – mondta Sutka László.

(MTI)