Olcsó powerbanknek híg a leve

Fotó: Faragó Norbert / Szegeder

Sosem költök túl sokat telefonra, mert 50-60 ezer forintért már elég jó készüléket kaphatok, ami pont megfelel az elvárásaimnak. Persze ennek hátulütője is van, ugyanis körülbelül fél év használat után elkezd rohamosan csökkenni az akkumulátor élettartama. Ezért is döntöttem úgy, hogy veszek egy powerbanket (külső akkumulátor). Úgy gondoltam, hogy egy 10000 milliamperes kapacitású megfelel az igényeimnek. Találtam is egyet, a digitalko.hu online áruházban. Házhoz szállítással összesen alig ötezret kellett kiperkálnom. Tök jól jártam, igaz?

Nem sűrűn vásárolok interneten elektronikai eszközt, és kicsit naiv is voltam, amikor nem néztem utána az oldalnak. Működőképesen meg is érkezett a termék. Egy ideig nem is voltak vele gondok, hacsak az nem, hogy a 4000 milliamperes telefonomat alig tudta kétszer feltölteni. De úgy voltam vele, hogy ajándék lónak, így is olcsón megúsztam. Fél év alatt körülbelül tízszer használtam, amikor is egyik nap felraktam tölteni, és nem világított az eszköz. Elég forró is volt, amikor hozzáértem, így nem akartam bajlódni vele, kihúztam és hagytam a dolgot. Kibírom, ha nincs nálam. Aztán persze próbálkoztam még vele, de nem jártam sikerrel. Gyanítottam, hogy elromlott. Nem is szenteltem túl sok időt a problémának, de az egy éves garancia letelte előtt vissza akartam küldeni.

Felvettem a kapcsolatot a céggel. Azt írták, hogy ha nem felhasználói hiba miatt lett hibás a készülék, akkor cserélni fogják. El is küldtem nekik, kétezer forintért egyébként. Ez volt szeptember 12-én. Következő levélváltásunkra október 28-án került sor, amikor megkérdeztem, hogy elkészült-e a javítás, gondoltam másfél hónap elég lehetett rá. Aznap érkezett a válasz „A szerviz csereutalványt állított ki az Ön részére, levásárolható a kifizetett 4490 Ft.” Ezt kicsit átverésnek éreztem, hiszen fizettem a szállításért és a visszaküldésért is. Emellett azt sem tudtam, hogy mi a további teendőm, ezért újra megpróbáltam tudakozódni. Következő levelemre azt írták, hogy a szerviz jelezte feléjük, hogy jóváírható az összeg, és tíz kilogramm alatt az ügyfelet terheli a szállítási díj. Újabb semmit mondó válasz tőlük, újabb levél részemről.

„Alapvetően nálunk az Ön ügye nyitottként szerepel és rögzítve van minden az üggyel kapcsolatos dolog. E-mailben jelzi, hogy mire használná fel az összeget és annak megfelelően mi rögzítjük a rendelését”

– érkezett a válasz. November hetedikén el is küldtem, hogy mire szeretném beváltani. Reméltem, hogy most már gördülékenyen mehet minden. De! Még aznap bekerült az online felületen a felhasználói kosaramba a választott eszköz, teljes összeggel. Itt már erősen átverés szaga volt a dolognak. Lehet, hogy nem voltam túl okos az ügyet érintően, de azért annyira nem vagyok hülye, hogy kifizessek majdnem hatezret az új eszközért, a garancia értelmében. Így hanyagoltam a dolgot, majd lesz valami.

Fotó: Faragó Norbert / Szegeder

November 30-án újfent írtam, hogy mikor is kapom meg a powerbanket. Válasz nem, de következő hónap ötödikén jött az SMS, hogy átvehetem az eszközt a kért helyen. Három hónap totojázás, mellébeszélés után kézhez kaptam a kis pénznyelőt. Mellékeltek Ha másra nem is, tanulságnak mindenképp jó volt. Egy kis tájékozódás sosem árt, és nem érdemes ismeretlen helyről rendelni egy-két ezer forint különbség miatt.