Régen úgy selejtezték a villamosokat, hogy felgyújtották őket

Fotó: Németh Zoltán Ádám

Elég érdekes fotóra bukkantam nemrég, ami azt ábrázolja, hogy milyen érdekes módon vált meg az SZKT az elöregedett villamosaitól a 70-es években.

A háromrészes vidéki-csuklós típus Szegeden mindösszesen egy évtizeden keresztül volt az SZKV állományában. A képen látható 753-as pályaszámú csuklós villamost 1968-ban alakították át az 1956-ban gyártott acélvázas ikerkocsik prototípusából. Állományból kivonása 1977. májusában történt, végül június végén bontották el a Pulz telepen. A bontás folyamatának egyik állomását örökítette meg a mellékelt 1977. június 21-i fotó: az értékes alkatrészek kiszerelése után a fa berendezéseket akkoriban nem szedegették ki egyesével a villamosból, hanem egyszerűen a járművet felgyújtották, és kiégették belőle. A maradék vasanyagot végül felaprították – írja Németh Zoltán Ádám, szakértő.

 

De ezek a villamosok alapból elég érdekes életutat jártak be, ugyanis több, kisebb villamosból építették őket házilag Szegeden még a 60-as évek második felében. Ráadás, hogy akkoriban ezek voltak Magyarország leghosszabb villamosai a maguk 28 méterével. Aztán jöttek a Bengálik, és már nem volt rájuk szükség, ezért váltak meg tőlük.

No photo description available.
Fotó: Mike Cornwall
Kéttengelyes kocsikból házilagosan épített csuklós villamos, Szeged jellemző járműve volt a hatvanas években<br>(a képre kattintva fotógalériánk nyílik meg)
Fotó: iho.hu

(via)