Sürget az idő, de vásároljak az interneten?

Ez az anyag egy a Rackhost Zrt. és a Szegeder.hu közötti együttműködésben jött létre, a cikket nem a Szegeder szerkesztőségének tagja írta.

Megérkezik időben a csomag? Mi lesz, ha nem olyan, mint amire számítottam? Tudok egyáltalán biztonságosan fizetni vagy válasszam a hagyományos üzletet? Ezekre a kérdésekre igyekszünk választ adni most. A Rackhost cikke.

Egyre jobban közeleg az év legnagyobb ünnepe, amelyre mindenki készül. Az ajándékok beszerzését ki előbb, ki utóbb kezdi el. Akinek nincs kedve a tömegben nézelődni és kivárni a bevásárlóközpontok hosszú sorait, nekik az online vásárlás lehet a legjobb megoldás, hiszen akár este otthon, akár tömegközlekedési eszközön ülve, nyugodt körülmények között és gyorsan megrendelhetnek szinte mindent, mellyel szeretteiket akarják meglepni.

Sokan azonban még mindig ódzkodnak a vásárlás ezen formájától, pedig számos előnnyel kecsegtet. Az online fizetés és a soha meg nem érkező csomagok egyre kevésbé jelentenek problémát a különféle szabályzatoknak és technológiai megoldásoknak köszönhetően.

Az interneten való fizetés ellenzői is megtalálhatják a számukra ideális lehetőséget, legyen ez utánvétes fizetés, vagy üzletben, esetleg csomagautomatában, csomagponton történő személyes átvétel. Hiszen így megspóroljuk az üzletben való vásárlással és sorban állással töltött időt, de mégsem szükséges online megadnunk a bankkártya adatainkat.

Sajnos valóban léteznek csaló webáruházak, melyek általában a frekventáltabb –jellemzően év végi– időszakban ütik fel a fejüket. Azonban elkerülhetjük az áldozat szerepét, ha kellően körültekintőek vagyunk. Például figyeljünk arra, hogy ne egy újonnan alakult webshopról akarjunk vásárolni –ezt a domain név bejegyzésének dátumából például könnyen kideríthetjük–, persze ez nem jelenti azt, hogy minden új online bolt csaló, de jobb elővigyázatosnak lenni és inkább akkor visszatérni, mikor már nagyobb múlttal rendelkezik és találunk pozitív véleményeket az üzletről. Továbbá a visszajelzéseket és az elérhetőségeket sem árt leellenőrizni vásárlás előtt, hiszen megnyugtató tud lenni, ha bármilyen probléma esetén van egy telefonszám vagy email cím, amelyen keresztül lehetőségünk van érdeklődni, segítséget kérni.

A személyes adatokkal kapcsolatban csak azokat adjuk meg, melyeket feltétlenül szükséges, valamint figyeljünk rá, hogy mindezt ne nyilvános, vagy ismeretlen gépről tegyük. Továbbá ha regisztrálnunk kell az adott oldalra, akkor a megfelelően erős jelszavak kritériumának is mindenképp tegyünk eleget.

Amennyiben a rendeléssel minden rendben ment, sokan már csak azon aggódnak, hogy mi lesz, ha nem azt a terméket kapják, amit megrendeltek, nem a megfelelő méretben, színben vagy minőségben. Ez bizony kellemetlen, főleg ha ajándékba szánjuk a terméket, hiszen nem biztos, hogy lesz még idő az ünnepek előtt kicserélni, amiatt azonban ne aggódjunk, hogy a nyakunkon marad a rossz csomag. Ugyanis szabályzat értelmében minden online vásárolt termék esetében élhetünk az elállás jogával, ráadásul indoklás nélkül. Annak viszont nézzünk utána vásárlás előtt, hogy az adott webshop a visszaküldés költségét állja-e, vagy a vásárlót terheli, hiszen egy külföldi csomag esetén kellemetlen meglepetésként érhet minket a dupla postaköltség.

Bárhogyan is döntünk, még feltehetően nem késő leadni a rendeléseket vagy ellátogatni az üzletekbe és beszerezni a karácsonyi ajándékokat. Online vásárlás esetén azért nézzünk utána a webshopon, hogy milyen szállítási időt tudnak garantálni az év végi nagy rohamban, esetleg hívjuk fel őket, hogy biztosak lehessünk a pontos érkezésben. Vásárlásra fel!

 

Nyitókép: Heidi Sandstrom / Unsplash