Túl meleg van a síneknek, lassabban jár a 4-es villamos

Augusztus 4-től „technikai okokból történő menetrendi korrekció” miatt várhatóan augusztus 31-ig változik a 3-as, 3F és a 4-es villamosok menetrendje amiatt, hogy kicsivel megnövelték a 4-es menetidejét.

„Az idei rendkívüli meleg nyári időszakban a pálya romlásának üteme felgyorsult, ami miatt korlátoznunk kellett a járművek sebességét az érintett szakaszokon a biztonságos közlekedés érdekében, így a menetrendet is módosítanunk kellett” – fogalmazott a Délmagyarországnak Majó-Petri Zoltán, a Szegedi Közlekedési Társaság ügyvezető igazgatója.

Ez a jelenség a vasútnál is zavaró tényező nyaranta, a hőség miatt idén júniusban több vasútvonalon sebességkorlátozást vezettek be. Az MTI tudósítása szerint Szabadbattyán és Balatonfüred között több szakaszon 40, illetve 60 kilométeresórás korlátozást rendeltek el, emiatt a Budapest–Székesfehérvár–Tapolca vonalon például esetenként 15–20 perccel hosszabb lehet a vonatok menetideje.

A szegedi 4-esen sem meglepő ezért az intézkedés, hiszen a pálya állapota itt és a Fonógyári úton, a 3F viszonylaton a legrosszabb. A 4-es vonalat az 1970–80-as években korszerűsítették több ütemben, 1974–1984 között a belváros és Tarján között úgy, hogy új vágányt is építettek, 1985 és 1987 között pedig a Kölcsey utca–Ságváritelep (ma Kecskés) szakaszt újították fel.

A belvárosból Tarjánig vezető részt ugye teljesen felújították 2011-ben is, a kecskési vonalszakaszt azonban nem, az jelenleg is leromlott állapotban van. Bár az SZKT 2020-ban rendbeszedett egy 200 méteres szakaszt használt, de jobb állapotú MÁV-os sínekkel az alsóvárosi temetőnél, a járvány miatt ezt nem tudták folytatni.

A társaság előtt három út áll: vagy várják a beígért kormányzati forrásokat, és 3 milliárd forintból teljesen felújítják a vonalszakaszt, vagy önerőből – ami nemigen van – maguk korszerűsítgetik évi 50–100 milliót ráköltve, vagy marad minden, ahogy most.