Tegnap két, használaton kívüli villamost szállítottak el az SZKT Csáki utcai trolitelepéről a BKV-hoz.
Egy hónapja írtuk, hogy egy volt szegedi Bengálival bővült a Közlekedési Múzeum gyűjteménye. Most nem Bengálit, hanem két kéttengelyes, eredetileg is Budapesten szolgált kocsit tettek kamionra. Az egyik száma 1531, és érdekessége, hogy ellentétben sok társával, sosem volt favázas, már eredetileg acélból készült. A kor többi villamosa (amik alapból fából épültek), átestek az un. acélvázasításon. Ez az a folyamat, amikor a villamosokat az 50-es évektől kezdve alvázukig visszabontották, és fém felépítményt kaptak, gyakran az alakjuk változásával.
Az 1531-es 1984-ben került Szegedre, hogy munkakocsiként szolgáljon. A másik elszállított villamos egy pótkocsi, ami a Pesten egykor híres UV-típushoz tartozik.
A villamosokat felújítja a BKV, várhatóan 2019-2020-tól erősítik a fővárosi nosztalgiaflottát.
Érdekel mi történik Szegeden, mik épülnek, vagy épp milyen kincsek tűnnek el az utcákról? Kövesd a Szegedert Facebookon és Instagramon.