Bizonyára hülyének nézték Dózsa Gábort, az SZKT akkori vezetőjét, amikor 2005-ben azt nyilatkozta, villamost indítana Szegedről Makóra és Hódmezővásárhelyre. 15 évnek kellett eltelnie, hogy a meredek álomból valóság legyen.
Hódmezővásárhelyen soha nem járt villamos, de nem is terveztek egyedül a 19. század végén tervezték az üzem kiépítést, de az ötlet kútba esett. A 43 ezres városban 2021-től mégis jár majd, ráadásul egészen a szegedi belvárosig.
A közel 4 kilométeres városi szakaszt kedden kezdték el tesztelni, ennek képanyagából válogattunk.
A szegedi MIII-as munkavillamos trélerről való lerakodása a városi vasútállomás előtt, kedden délután. Fotó: Lázár János hivatalos oldala / Facebook
Reggeli futam a református templom előtt, szerdán. Fotó: Rosta Tibor / MTI
A Bajcsy-Zsilinksy utca és az Andrássy út közötti körforgalomban. Fotó: Rosta Tibor / MTI
Az első köröket hétfőn este 8 óra után tette meg a jármű, villamosüzemben, bekapcsolt felsővezetékkel. Szerdán dízelüzemben folyt a tesztelés, csütörtökön pedig újból felsővezetékkel közlekedik majd. Fotó: Rosta Tibor / MTI
Fotó: Lázár János hivatalos oldala / Facebook
Kisvárosi hangulat a Bajcsy-Zsilinszky utcán. Hódmezővásárhely ma a legkisebb város Magyarországon, ahol villamos jár – még ha nem is “saját”. Fotó: Lázár János hivatalos oldala / Facebook
Fotó: Lázár János hivatalos oldala / Facebook
Megállóhely a református templomnál. Fotó: Lázár János hivatalos oldala / Facebook