A Fidesz nagy bejelentése: magyar gyártmányú elektromos buszok jönnek Szegedre, de Botkáék hozzájuk nem érhetnek

Kibővíti a magyar kormány a szegedi közösségi közlekedés 100%-ban elektromos alapúra helyezését, 7-ről 10 milliárdra emelik az összeget, viszont az új verzióban nem adják Botkáék kezébe a kivitelezés irányítását.

Minderről a Fidesz-közeli SzegedMa hírportál számol be péntek délelőtti cikkében, melyből a kellő mennyiségű propagandát (lásd: „Az elmúlt hetekben a szkeptikusok számára is világossá válhatott, hogy a kormány nem a szavak szintjén küzd a klímaválsággal szemben.”) átolvasva leszűrhető a lényeg: bár eredetileg 7 milliárdos összegben állapodtak meg az önkormányzattal, ezt most közel 10 milliárdra emelik meg, a projektet pedig a város helyett az országos autóbuszközlekedésért felelős Volánra bízzák.

„Hosszas egyeztetéseket követően sikerült megállapodni a Modern Városok Program keretében megvalósuló városi tömegközlekedés-fejlesztés irányáról a Miniszterelnökséggel és az Innovációs és Technológiai Minisztériummal. A tárgyalások során sikerült ezt a szegedi fejlesztést összhangba hozni Magyarország gazdaságpolitikai és a klímavédelmi céljaival. Így a szegedi tömegközlekedés a beruházást követően 100 százalékban környezetbarát lesz, hiszen a jelenlegi dízelüzemű autóbuszok helyett elektromos meghajtású buszok fognak közlekedni a város utcáin” – mondta Bartók Csaba helyi Fidesz-elnök a portálnak.

Mindezzel – ha valóban lesz belőle valami – Szeged lesz az első magyarországi város, ahol az összes közösségi közlekedési jármű elektromos lesz. Ez pedig mindamellett, hogy kisebb közvetlen terheléssel jár, gazdaságilag is vonzó lehet, vállalkozásokat vonzhat a városba.

Mercedes-Benz Conecto suhan a Fő fasoron. Ez a busz is megy, ha sikerül a terv. Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

Bartók arról is beszél, hogy „ez a megállapodás nem vág egybe Szeged jelenlegi vezetésének tervével”, arról azonban nem tesz említést, hogy mire gondol pontosabban. Arra, hogy az önkormányzat nem akar elektromos járműveket, biztosan nem, hiszen a zöldnek nem nevezhető parkolórendszer-babrálással most épp elektromos buszokat vásárolnának Mihálik Edvinék.

Bartók szerint egyébként az új elektromos buszok egy része magyar gyártmány is lehet majd, holott Magyarország nem épp elektromos buszairól híres. No de meglátjuk.