A képviselők fizetéséből terveztetné meg a harmadik hidat Szabó Bálint

A parkolási rendszer átalakításáról és a harmadik Tisza-híd finanszírozásáról indítana népszavazást Szabó Bálint független önkormányzati képviselő. Szabó szerint, ha most nem lép az önkormányzat harmadik híd ügyben, újabb tíz éveket kell majd várni.

„Népszavazás 2020 – Mindenki Szegedért!” címmel nyújtott be ma reggel népszavazási kezdeményezést Szabó Bálint független önkormányzati képviselő a Helyi Választási Bizottság felé. Szabó mai sajtótájékoztatóján elmondta, az első négy kérdés a parkolási rendszerrel és a múlt héten elfogadott új parkolási rendelettel függ össze, az ötödik viszont lakossági kérésre, több társadalmi szervezet és civil csoport biztatására került a kezdeményezésbe.

  • Egyetért-e ön azzal, hogy Szegeden megszüntessék a VIP parkolás lehetőségét?
  • Egyetért-e ön azzal, hogy a Huszár Mátyás rakparton és a klinikákon, a klinikák környékén továbbra is ingyenes biztosítsák a szegedi családok számára a parkolás lehetőségét?
  • Egyetért-e ön azzal, hogy Szegeden, aki az önkormányzatnak bűncselekmény elkövetésével  kárt okoz, köteles azt megtéríteni, az önkormányzat pedig köteles ezt a károkozást behajtani?
  • Egyetért-e ön azzal, hogy büntetett előéletű köztörvényes bűnözők ne dolgozhassanak se az önkormányzatnál, se az önkormányzat cégeinél?
  • Egyetért-e ön azzal, hogy a 2020-as esztendőben a szegedi önkormányzat kezdje meg a harmadik déli Tisza-híd megtervezését és kiviteli terveinek elkészítését?

Szabó elmondta, jogszerű és szakszerű kérdéseket ad be a bizottság részére azt kérve, hogy a lehető leggyorsabb határidő mellett tűzzék ki a helyi népszavazást, kezdeményezzék azt a polgármesternél. A képviselő szerint ilyenre még nem volt példa Szegeden, „azt már kérdezték, hogy milyen színű legyen a villamos meg a troli, meg, hogy milyen zene szóljon a szökőkútnál, mi legyen a fedett uszoda neve, de érdemi és lényegi kérdésben nem kérdezték a városlakókat az elmúlt két évtizedben” – fogalmazott.

Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

Elmondása szerint, azért most és azért ezekben a kérdésekben indítanak népszavazási kezdeményezést, mert úgy látják, „Botka László és a baloldali közgyűlési többség átverte a szegedieket, hiszen a választási kampány előtt nem lehetett olyat hallani, hogy győzelem esetén a polgármester fizetőssé tenné a klinikák környékét, vagy hogy eltörölnék az ingyenes parkolás intézményét.

Szabó most arra kérné a szegedieket, hogy kezdeményezzék ők maguk a harmadik híd megépítését, és kötelezzék rá a városvezetést. Elmondása szerint ennek első lépése a kiviteli tervek elkészítése, mely a kalkulációk szerint 1-1,5 milliárd forintba kerülne. Szabó szerint ez nem ütne lyukat a költségvetésen, ha a szegedi önkormányzati képviselők lemondanak a tiszteletdíjukról és egyéb juttatásaikról, évente negyed milliárdot, a ciklusban pedig 1,2 milliárd forintot takarítana meg  ezzel a városnak.

„Nem szeretném Széchenyihez hasonlítani magunkat, de

ha Széchenyi István a saját vagyonából tudott áldozni a Lánchíd megépítésére, akkor mi, szegedi önkormányzati képviselők is tudunk áldozni a Tisza-híd megtervezésére

a tiszteletdíjunkból” – mondta Szabó, majd egy kérést is intézett képviselőtársai felé arra vonatkozóan, hogy a bejelentését támogatva csatlakozzanak, és mondjanak le ők is képviselői tiszteletdíjukról és minden további pénzbeli és természetbeni juttatásukról.

A képviselő szerint azért fontos most megtervezni a hidat, mert amennyiben az unió elfogadja a 2021-2027-es költségvetését, akkor már a kész kiviteli tervekkel és önkormányzati támogatással lehet a hídhoz uniós forrásokat szerezni. Szabó szerint ennek most van itt az ideje, vagy újabb tíz éveket kell várni.

 

Nyitókép: Szabó Bálint megtekinti a szegedi Huszár Mátyás rakpartot. Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder