A végső, nagy próbatétel előtt a tram-train, jelenleg Hódmezővásárhely utcáit járja

Megkapták a vasúthatósági engedélyt a tram-train járművek – írta korábban a Magyar Nemzet. Így végül megkezdődhet az ötvenezer kilométeres futópróba, ennek első állomása Hódmezővásárhely.

A lapnak Kiss Csaba, a Stadler Trains kommunikációs vezetője elmondta, a szerelvények hosszú távú futópróbája következik. Beüzemelték, a fékeket kipróbálták, a szoftvereket beállították, és az infrastruktúrához való kapcsolódást is ellenőrizték mind az öt, a valenciai összeszerelő üzemből eddig megérkezett tramtrain-szerelvényen, és a járművek a minap megkapták a vasúthatósági engedélyt is ehhez a próbához, amely már úgymond a végső lesz.

Ez a gyakorlatban a következőképpen néz ki: „A járműveknek összesen ötvenezer kilométert kell hibamentesen lefutniuk. Ha a teszt idején olyan hiba lép fel, ami szériahibaként értékelendő, akkor a hiba kijavítása után újrakezdődik a futópróba a teljes flottára vonatkozóan, egyedi hiba esetén ez a lenullázódás csak az adott járműre vonatkozik” – mondta el Kiss Csaba. Arról a Promenad24 számolt be, hogy augusztus 31-én, kedden és szeptember 1-jén reggel 6:50-től egészen este 21:30-ig Hódmezővásárhelyen a városi vonalon fog közlekedni a vasútvillamos a próbák megkezdésével, így ott érdemes keresni egyelőre, de utána már mennek majd mindenhol.

Hónapok óta próbáljuk kideríteni, hogy pontosan mikor várható a tram-train elindulása, ugyanis a projekt atyja, Lázár János korábban még azt mondta, 2021 szeptemberében, az iskolakezdéshez igazítva lesz a start. Aztán áprilisban megírtuk egy a MÁV-val folytatott levelezésünk alapján, hogy az akkori tervek már nem szeptemberre, hanem a vasúti menetrendváltásra, azaz december közepére számolnak. Arra a kérdésre, hogy mikor utazhatunk végre a járatokkal Hódmezővásárhely és Szeged belvárosa között, Kanda Imre főmérnök a Rádió7-nek azt felelte, késő ősszel (várhatóan november) indulhat egy ideiglenes menetrend.

 

Nyitókép: Lázár János hivatalos oldal / Facebook