Sokan emlegetik a mai napig, hogy bezzeg régen még volt anyag a járművekben, persze nem véletlenül. Ma betekintést nyújtunk, mivel szállították a szenet, a malacot és a a benzint a szegediek a szocializmus éveiben, amikor még volt anyag a…
A teherautók Magyarországon az 1910-es évek körül kezdtek elterjedni, hiszen az addig használt lovaskocsiknál jóval hatékonyabbak voltak.
Mivel egészen a második világháborúig a városok közötti szállítmányozás elsődleges formája a gyorsasága miatt addig verhetetlen vasút volt, a teherjárművek nem voltak valami nagyra termettek. Az első nagyobb gépek a 40-es évek végén jelentek meg a vállalatoknál, jelentős részben a hadseregtől átvéve.
Mi itt vesszük fel a történetszálat: amikor a kisebbek már kezdtek kikopni az utakról, a nagyobbak pedig még csak a tervasztalon léteztek.
Magyar és szovjet teherautók hasonló arányban fordultak elő a város gyakran macskaköves utcáin. Itt egy Csepel 350-es szállít valami mezőgazdasági gépet a Kossuth Lajos sugárút és a Nagykörút sarkán, ahol a következő képek is készültek. Fotó: Szeged régi fotói / Facebook
Fotó: Szeged régi fotói / Facebook
A tanyavilág nélkülözhetetlenje, egy Zetor 50-es traktor halad el pótkocsijával egy forgalomirányító rendőr mellett. Fotó: Szeged régi fotói / Facebook
A hazai járműgyártás büszkeségei keresztezik egymás útját szintén a körúton. A jobboldalt látható gyógyszertár épülete, sok másikhoz hasonlóan, azóta kapott két újabb szintet, de homlokzati díszeit szerencsére megtarthatta. Fotó: Szeged régi fotói / Facebook
A városháza előtti szökőkút egyik szobrát helyezik vissza valószínűleg tisztítás után egy darus ZIL 164 segítségével. Fotó: Szeged régi fotói / Facebook
Szintén egy darus gép: Tatra 111-es és személyzete várakozik a Csanádi utca szélén a 60-as években. Fotó: Szeged régi fotói / Facebook
És egy ráadás: LIAZ kukásautó a Megyeháza parkolójában. Fotó: Szeged régi fotói / Facebook
Nyitókép: Csepel 450-es fordul a Belváros felől a Nagykörútra. Fotó: Szeged régi fotói / Facebook