Makó, a virágairól híres alföldi kisváros az utóbbi hetekben azért kap egyre nagyobb médiafigyelmet, mert komolyan kifogásolható módon építi a kerékpáros infrastruktúrát.
Még április elején mi is írtunk a kőcicikkel telerakott kanyargós bringaútról a Széchenyi téren, a Magyar Kerékpárosklub szegedi egysége azonban a napokban újból ellátogatott a hagymavárosba, és fergeteges anomáliákba botlottak.
A csapat képes galériákkal számolt be az uralkodó helyzetről. A képek fölött láthatóak a kerékpárosklub kommentárjai.
A kerékpárút, ami nem is kerékpárút
A tábla kerékpárutat jelöl, de valójában kerékársáv vár a Maros hídján. Karbantartás hiányában van, ahol a sáv alig látszik.
És ami így végződik
A városközpont felé vezető úton tiltótáblák állnak velünk szemben, sok mással együtt.
A kerülőút pedig vagy ez
Vagy egy töltés, ami a másik irányba visz
A bicikliút és a polgármesteri hivatal esete
A polgármesteri hivatalnál fekvőrendőröket tettek a kerékpárútra. Érdekes, a mellette futó úttestre nem tettek ki ilyet.
Újságos bódét védnek a betongömbökkel
A híres kanyar, ami állítólag egy újságosbódét kerül majd ki. Az sem világos, hogy közúti járműveket miért vezetnek gyalogosok közé, de ami a képen látható, az sajnos semmivel sem menthető.
A kanyar, ami szögletes
A biciklizőknek gyakorlatilag egy helyben kellene megfordulniuk a szögletes kereszteződésben. A kerékpározóknak szánt rész amúgy elég keskeny, mindössze 2 méter széles.
Keréknyelő
Kicsit odébb egy régebbi biciklisjárdán az esőlefolyó párhuzamos a haladási iránnyal, ami a kerekeket megvezetheti.
A 60 centi széles kerékpársáv
A Csanád vezér tér irányába továbbhaladva a lottózós biciklitartók a bicikliútra vannak rárakva konkrétan, mellettük marad 60 centi biciklizni, vagy át kell menni a gyalogosok térfelére. Ilyen lenne egy kerékpárosbarát város?
Zárásként pedig a klub soraival búcsúznánk: „Makó közel van Szegedhez földrajzilag, de a közlekedéssel kapcsolatos szemlélet terén eléggé távol, úgy kb. 30 év lemaradásban.”