Ezentúl csak alacsonypadlós buszok járnak Szegeden

Nincs többé lépcső, soha. Április 15-étől ugyanis többé nem járnak ún. magaspadlós autóbuszok a városban menetrend szerinti helyi járatként.

Még március elején írtuk meg elsőként a városban, hogy száműzik az Ikarus gyártmányú autóbuszokat a szegedi helyi járatokról. Cikkünk nem kis visszhangot keltett, ezrek nosztalgiáztak ezt követően.

Akkor megkérdeztük a Volánbuszt, hogy igaz-e a hír, miszerint 2021. március 10-étől már nem fog társaságuk Ikarus márkájú autóbuszokat közlekedtetni. Illetve ha igaz, akkor mivel pótolják a járvány után a kiesett kocsikat; ha nem igaz, akkor pedig várhatóan meddig járnak még Ikarusok a városban?

Válaszukban ők is megerősítették, hogy bizony, igaz a hír, és hogy a jelenleg is életben lévő, a várossal kötött szerződésük tartalmazza, hogy 2021. április 15-től legalább 65,4%-ra növeli a szolgáltatásba bevont klimatizált autóbuszok arányát a Volánbusz, illetve a teljes járműállomány alacsonypadlós kivitelű lesz. A 4-4 darab gázüzemű Ikarus 260.AG és Ikarus 280. AG típusú autóbusz ezeknek a feltételeknek nem felel meg, ezért a jövőben nem vehetnek részt a helyi közszolgáltatásban. Ennyi.

Még egyszer visszakérdeztünk, hogy akkor ez ténylegesen azt jelenti, hogy Szeged is elérte végre azt, amit Debrecennek már közel másfél évtizede (egy méretes hitelnek köszönhetően) sikerült, azaz hogy az autóbuszpark 100%-ban alacsonypadlós lesz; mire a válasz újból az volt, hogy igen.

Szegeden egyébként 2000. július 12-én álltak forgalomba az első alacsonypadlós buszok. Ez kettő darab, a németországi Wuppertal (ott jár az a fura folyófeletti függővasút) Drezda által rendelt, majd visszamondott, sárga színű Ikarus 417-es volt, melyeket azóta már kivontak a forgalomból.

20 és fél évig tartott, de Szeged lecserélte az összes autóbuszát alacsonypadlósra. Tiszta Európa!

 

Nyitókép: Szűcs Dániel / Szegeder