Idén nem lesz szabad a rakpart

Június közepe van, ami azt jelenti hogy elméletileg már időszerű volna a Huszár Mátyás rakpart idei lezárása hétvégente. Tavaly július 11-én kezdődött a lezárósdi, úgyhogy megkerestük Mihálik Edvin zöldváros-tanácsnokot (aki tavaly is bejelentette mindezt), hogy mi várható 2021-re. Röviden: semmi.

Tavaly azzal az indoklással zárták ki az autósokat a rakpartról, hogy az visszakerülhessen a gyalogosokhoz, csakmint a régi időkben. A lezárás szerintem mondható sikeresnek, sok-sok ember élvezte, de voltak kritikus pontok is: bár a Tisza kellemes időt varázsolt, az árnytalan aszfaltsivatagon ez szinte élvezhetetlen volt; a programok pedig többnyire erőltetettek és egysíkúak voltak.

Mihálik azzal indokolta a rakpart-lezárás idei meg nem történését, hogy 2021 nyarán az önkormányzat lezárja és felújítja az Oskola utcát, ami hosszútávon a forgalom csökkentésével jár majd együtt. Viszont ez a lezárás nagyban befolyásolja a belváros forgalmát, emiatt az Oskola utca lezárásának időszakában nem zárják le a rakpartot az autós forgalom elől, mintegy alternatív útvonalat kínálva ezzel az eddig az Oskola utca–Stefánia útvonalon eddig közlekedőknek.

„A rekonstrukció után a rakpart nyári hétvégéken való lezárása újra napirendre fog kerülni, hiszen a tavalyi évben nagy népszerűségnek örvendett a szegediek körében az oda szervezett rendezvénysorozat” – ígérte Mihálik.

Mint fogalmazott, céljukban nincs változás, azt szeretnék, ha a Tisza Szeged valódi főutcája lenne, ezért a tavalyi évben megrendezett programsorozatot az idei évben is megszervezik, idén a Tisza túlpartján. A Partfürdőn és a Laposon „gazdag programkínálattal” várják majd az érdeklődő, kikapcsolódni vágyó szegedieket.

Az, hogy valóban ezen indok áll-e a lezárás mögött, csak sejthető. Elképzelhető ugyanis, hogy egyszerűen nem szeretnének a városházán konfrontációt autópárti és nem autópárti szavazók között hetekkel az ellenzéki előválasztás, és hónapokkal a választások előtt.