Lassan már járnia kellene a tram-trainnek, de csak most jelentették be, hogy Vásárhelyen is remíz épül

Elméletileg jövő ilyenkor már az utolsó simításoknak kell zajlania a Szeged-Hódmezővásárhely közötti futkosó vasútvillamos-vonalon, azonban még most is jelentenek be újdonságokat. Ezúttal egy másik remízt.

Nemrég arról volt szó, hogy 8,5 milliárddal drágul a projekt, amiből újabb járműveket szereznek be, most pedig egy másik remíz felépítése jött elő a szegedi mellett, amihez egyébként még szintúgy sehol sem tart.

A hírt a vásárhelyi kormánypárti adó, a Rádió 7 hozta le, akik Mucsi Lászlóval, a beruházás projekttanácsadójával beszéltek. Mucsi elmondása szerint a szerelvények egy részének a menetrend tarthatósága miatt mindenképpen a városban kell majd éjszakáznia, ezért döntöttek a kormányrendelettel meghatározott 8 és fél milliárd forintos forrásból a járműbeszerzés mellett egy vásárhelyi, 1000 négyzetméteres kisebb remíz létesítéséről is.

Az épületet a nagyállomás mellett húzzák fel, a vonal vásárhelyi végállomásán. „Felmerült annak a lehetősége, hogy Hódmezővásárhelyen a Nagyállomásnál létesüljön egy olyan épület, amely a szerelvényeknek a feltöltését, tisztítását, illetve az éjszakai garazsírozását meg tudja oldani. Egy koncepcionális tervet kell elkészítenie a NIF-nek, illetve el kell készíttetnie a szükséges építési tervdokumentációt és be kell szereznie a szükséges építési engedélyeket” – fogalmazott Mucsi.

Járművek tárolását egyébként eredetileg is tervezték a városban, de remízről eddig nem volt szó. Kanda Imre projektvezető még áprilisban úgy fogalmazott, hogy a vásárhelyi nagyállomás „azon kívül, hogy végállomási funkciót lát el, járműtárolás is lesz itt, négy jármű mindig itt fog éjszakázni, és innen indul tulajdonképpen reggel üzemkezdetkor a forgalom az egyik irányba, Szeged irányába, és majd a szegedi remízből indul a másik irányba”.

A hivatalos kommüniké szerint minderre azért is van szükség, mert az eredeti 8 helyett inkább 12 szerelvényt közlekedtetnek majd a vonalon, és valahol a többletet is pihentetni kell majd. A vonalat egyébként elméletileg 2021 szeptemberében helyezik üzembe az utasok számára.

 

Nyitókép: a hódmezővásárhelyi vasútállomás. Fotó: Google Maps