Lázár nekiment a makói gumigyárnak, a munkások oldalára állt

A térség országgyűlési képviselője szerint nem teheti meg a Continental, hogy állandóan csak kér, de sohasem ad, amikor megtehetné.

A cégóriásnál még 2019-ben jelentettek be egy nagyobb létszámleépítést, és a koronavírus-járvány sem tett jót. Két éve azért tűzték ki, hogy 244 ezerből úgy 20 ezer munkavállalót elküldenek, mert átalakult az autóipar, és az elektromos autókba sokkal kevesebb gumialkatrészre van szükség. Makót és Szegedet akkor nem érintette a változás, most előbbiben azonban hetek óta van sztrájkhangulat.

A szakszervezet és a vezetés között folyó tárgyalások megakadása miatt sztrájkbizottság alakult még októberben, mert nyáron felmondták a dolgozók kollektív szerződését. A szakszervezet kifogásolta, hogy az üzemben tavasszal a termelés visszaesésére hivatkozva csökkentették a dolgozói létszámot, az elmúlt időszakban azonban a megrendelések emelkedése nyomán munkaerőhiány lépett föl. A szűkülő munkavállalói létszám miatt a növekvő igényeket egyre nehezebben tudták kielégíteni, a dolgozók terhelése jelentősen nőtt, egyes munkavállalóknak hosszú ideje nem volt szabad hétvégéjük sem.

Az elmúlt hetekben többször sztrájkoltak is a városban: február 17-én két órára, 20-án már 8 órára szüntették be e munkát, majd miután továbbra sem sikerült megállapodni, március 2-ára határozatlan időre hirdették meg a sztrájkot.

Lázár János most közösségi oldalán írta, hogy az igazság a gumigyári munkásoknál van szerinte. „Olyan nincs, hogy egy multi csak kér és kap, de amikor tehetné, nem akar visszaadni valamit azoknak, akiknek a profitját és a támogatását köszönheti. Kevés vállalkozás mondhatja el magáról a járvány árnyékában, hogy több a lehetősége, mint a nehézsége, amivel szembenéz. A magyar adófizetőknek – köztük a makóiaknak – köszönhetően a gumigyár ilyen vállalkozás” – írta.

Facebook

No Description