Megszűnik a DAKK

Jelenleg a főváros környékét ellátó Volánbusz Zrt. és hat regionális autóbusz-közlekedési vállalat létezik Magyarországon, ezeket azonban hamarosan eggyé olvasztják össze.

Bártfai-Mager Andrea, a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter az integráció előkészítésével és lebonyolításával – a közlekedési központok teljes körű bevonása mellett – a VOLÁNBUSZ Zrt.-t bízta meg.

 

A folyamat eredményeként egy egységes, országos szolgáltatási lefedettséget biztosító közszolgáltató társaság jön létre. Ettől a lépéstől költséghatékonyabb, szervezettebb, az utazási igényekhez jobban igazodó működést várnak – írja az MTI.

dakk busz credo foto credobus
Magyar gyártmányú Credo buszok a DAKK-nál 2018 januárjában. Fotó: Credobus

2015 előtt még 24 cég – köztük a Tisza Volán Zrt. – végezte az országban a távolsági (és több helyen, így Szegeden is, a helyi) autóbusz-közlekedést, ezeket olvasztották össze előbb 7 nagyvállalatba, majd most mindent a Volánbusz végez majd.

Ilyen szintű egységre utoljára akkor volt példa, amikor 1948-ban létrejött a MÁVAUT, amely egész Magyarország buszos közlekedését látta el. 1953-ban kisebb cégekre bontották, ekkor születettek az AKÖV-ök, azaz az Autóbuszközlekedési Vállalatok, melyeket előbb számmal jelöltek (a 10-es volt a szegedi), majd 1984-től gazdaságilag önálló társulásokká váltak, egyedi névvel, úgy mint a Tisza Volán.

Ennek értelmében tehát hamarosan Szeged helyi autóbusz-közlekedését is a Volánbusz Zrt. láthatja el.