Miért vannak kilométeres dugók az Algyői úton?

Néhány napja helyezték üzembe a város legújabb jelzőlámpáját az Algyői úton. Az eredmény: kilométeres forgalmi dugók mindkét irányban, sok perces átjutási idővel. Ma finomhangoltak már a lámpán, de még így is messze az ideális állapot.

A lámpa hivatalosan pénteken este kezdte meg működését, a hétvégén pedig már vezető téma volt a szegedi nagyobb Facebook-csoportokban. A közlekedők elsősorban arra panaszkodtak, hogy a hétfő reggeli csúcsidőben Hódmezővásárhely felé a Budapesti körútig (1,1 km), a szegedi belváros irányába pedig az M43-as autópálya dupla körforgalmáig (1,9 km) ért a kocsisor. Mindez tagadhatatlanul az új Ladvánszky utcai jelzőlámpa hatása, annak bekapcsolásáig korántsem voltak ekkora torlódások, sőt, az átalakítás előtti forgalmi rend szerint még jobb volt a traffic flow (régen csak a szervizúttal volt lámpa, a Ladvánszkyval nem).

Szabó Bálint önkormányzati képviselő mérges emojikkal kritizálta az önkormányzatot, mondván, ide körforgalom kellett volna. „A jelenlegi városvezetés ehelyett csinált egy táblaerdővel és felfestés-hegyekkel ellátott lámpás kereszteződést, aminek eredményeképp a lámpák bekapcsolásával az első éles munkanapon az M43-as autópályától a Budapesti körútig álltak a kocsisorok” – írta közösségi oldalán.

Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

Az önkormányzat javítandó a hibát, hétfőn máris finomhangolásokat végzett a lámpaprogramon. A projekt állásáról közleményükben azt írták, már csak kiegészítő munkák vannak hátra. „A beruházás során olyan korszerű jelzőlámparendszert építettek ki, amely kamerákkal figyeli a forgalmat, és annak alakulásától függően irányítja a közlekedést. A vakokat és gyengénlátókat pedig szöveges instrukciókkal segíti az úton való átkelésben” – fogalmaztak. Azt ígérik, hogy a finomhangolásokat követően nem kell majd az autósoknak hosszú perceket várniuk arra, hogy a mellékutcákból kihajtsanak az Algyői útra, a gyalogosok és a kerékpárosok pedig biztonságosan tudnak átkelni a főúton.

Arról nem írtak, hogy a 47-esen kialakult óriási dugókat meg tudják-e majd oldani, de érdemes említést tenni arról, hogy talán csak autóból van sok. Tendencia ez, hiszen megteltek a város útjai, Szegedet ma már az élhetetlenség szintjére züllesztette az autózás. Persze így van ez máshol is, és változás sem nagyon várható ebben a politikaitőke-féltés miatt.

Hétfőn délután 3 óra körül jártunk a kereszteződésben, mindkét irányban megmértük a 47-esen a várakozási időt:

  • Hódmezővásárhely felé 6 percet,
  • Szeged felé 4 és fél percet kellett araszolni a dugóban.

A mellékutcákból jóval kevesebb a várakozási idő.

Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

A környéken egyébként több helyen módosult a közlekedés rendje, például a főútról külön sávból lehet balra kanyarodni a Diadal utcába. Nem lehet viszont a városból kifelé hajtva balra kanyarodni a Baktói utcába – oda csak szemből, a Diadal utcából, illetve Algyő felől, a 47-esről jobbra, kis ívben kanyarodva lehet behajtani. A Diadal utca torkolatán áthaladó szervizútról pedig tilos kikanyarodni a főútra. Változtattak a kerékpáros renden is, ezt azonban ezúttal még nem teszteltük.